Ok, dit is wat ik denk en vind, dus geen feitenÂ

De ogen klopt, bij aga's precies zo.
Geluiden:
Aga's gebruiken inderdaad geluiden om te communiceren, met elkaar, met ons. Zingen en fluiten is bij aga's gewoon ronduit schreeuwen, mooi fluiten en praten is er veelal niet bij.Â
Kwetteren doen aga's ook wel, al vind ik zachtjes kwetteren niet iets van tevredenheid, maar ronduit zeikenÂ

Zo zitten ze wel eens met hun kop in hun veren, een dutje te doen en dan zitten te zachtjes te kwetteren, ik vind dat zeiken.
Spinnen herken ik niet zo bij aga's, als ze lekker bij je zitten, zitten zij meer met hun snaveltje te knarsen, voor mij een teken van tevredenheid.
Klikken met de tong herken ik ook niet.
Grommen, nee, aga's grommen niet, aga's bijten als ze het ergens niet mee eens zijn, of op zijn minst doen ze een poging tot aanvallen.
Staart: hier zie ik ze vaak hun staart uitschudden, vaak in combinatie met de rest van het lichaam, inderdaad vaak een teken van tevredenheid, soms ook agressie, maar dan is de hele uitdrukking van de aga anders, dan gaat ook de snavel open en gooien ze hun kop omhoog, klaar om aan te vallenÂ

Nagelbijten, ook bij aga's kan dit onzekerheid zijn, kort achter elkaar de nagel in de snavel nemen ja. Maar soms, als ze lekker bij je zitten en ze gaan zich zitten poetsen en doen ook de nagels is dit zeker geen onzekerheid.
Knarsen van de snavel, ook bij aga's heel herkenbaar.
Het afvegen van de snavel, hier zie ik het vooral na het drinken of het eten van iets dat nat is, bijv. appel. Aga's houden niet van een natte snavel.
Het kauwen, ja elke aga hier houdt van plukken aan draadjes, het slopen van materiaal, lekker met hun snavel bezig zijn.
Bekvechten...nee hoor, dat herken ik nietÂ

( wel dus hèÂ

)
Bij de houding herken ik dit bij aga's ook wel
Wanneer de vogel het hoofd en het lichaam in rechtstand houdt met de spieren gespannen en de veren plat tegen het lichaam maakt ie duidelijk dat dit zijn terratorium is en hij daar thuishoort.
Dit herken ik hier meer als angst of ergens van geschrokken zijn.