Wie heeft ervaring met het meenemen van een aga op vakantie?
Wij zijn van plan om 6-8 weken weg te gaan met ons VW campertje.... we vinden het te lang om onze Guusje uit logeren te sturen. Guus is een volwassen vogel, maar we hebben hem pas een paar maanden (aangevlogen), en hij is inmiddels bijzonder aan Rob (=mijn echtgenoot) gehecht, en Rob aan hemÂ

. Wij overwegen dus om Guus mee te nemen. Hij is al eens een weekje mee naar Drente geweest, en dat was wel gezelligÂ

Maar nu willen we dus naar Griekenland. Enig idee of je je vogeltje zomaar mee over de grenzen mag nemen?
Gezondheidsverklaring vereist?? Nog andere dingen?
Zijn er gevaren (zoals die hartwormen bijvoorbeeld, die door kleine vliegjes worden overgebracht) die ook voor vogels gevaarlijk zijn?
We gaan vroeg (april/mei), in de hoop dat het niet zo vreselijk warm is, omdat we zelf niet zo goed tegen de warmte kunnen. Maar hoe goed kan een aga tegen de warmte? Eventueel korte tijd in een (uiteraard niet volledig afgesloten) auto? Dus met luchtroosters e.d.?
Alles wat ik op Internet kan vinden over "huisdier mee op vakantie" gaat over honden, katten en fretten. Poeh! Alsof dat de enige soorten huisdieren zijn!
Guusje is niet gekortwiekt, en dat willen we ook niet. Hij gedraagt zich in huis heel fatsoenlijkÂ

Ik wil eigenlijk zo'n flight suit uitproberen. Niet zozeer vanwege de luier (daar moet je toch echt voor in Amerika zijn, wie verzint er zoiets!!), maar vanwege de mogelijkheid om Guus "aan te lijnen". Ik zie me toch bij voorkeur niet een hele avond in een gesloten en warme camper zitten omdat Guusje een poosje los moet.
Heeft iemand ervaring met die dingen?? Ik hoor het graag!
Groeten
Mijni