Denk het ook wel hoor, maar vind het eerlijk gezegd wel een beetje bot door zo klakkeloos te zeggen, het is jullie schuld.
Daar komt het wel op neer maar zo bot zei hij het niet, hij zei alleen te denken dat het hier mis gegaan moet zijn. Maar daar ben ik toen verder niet op ingegaan, een welles nietes discussie heeft weinig zin en een echt antwoord krijgen we toch nooit.
Ik hoop echt van harte dat dit voor anderen nog weer een reden is om een zelfstandige vogel te kopen.
Het zal inderdaad mijn advies niet zijn om een papvogel te nemen, met 2 of 1 keer per dag dacht ik nog, moet kunnen, en vaak gaat het wel goed, maar niet altijd weet ik nu uit eigen ervaring. M'n valkjes geef ik trouwens nooit pap om tam te maken, alleen in nood of om bij te voeren. En ze gaan ip ook niet niet-zelfstandig weg, alleen aan mensen met ervaring, op eigen risico en minimaal 3 weken oud. In 2005 2 keer gedaan en 1 keer ging het inderdaad mis. Zo zonde en onnodig, zelfstandig etend had hij nu ws nog geleefd, net als Pino ws...
Veel sterkte Mandy! Wie zijn schuld is, zul je nooit weten, dus geef dan niet jezelf de schuld! Je hebt em goed verzorgd! 
Och Mandy, nu is het allemaal al zo akelig en dan zit jij ook nog te tobben met een schuldvraag. Weet je schuld, dat is zo dubbel, want bij schuld komt zo snel een fleem van opzet om de hoek kijken. En bij wie het ook is misgegaan, niemand heeft het met opzet gedaan, sterker nog iedereen had juist het beste met Pino voor. Ik vind eigenlijk ook dat Bert de "schuldvraag" beter in het midden had kunnen laten, alleen al uit tactisch oogpunt. Jullie zijn heel voorzichtig geweest, maar niet zo ervaren. Helaas gebeuren er door ervaring ook weleens minder leuke dingen, juist omdat vertrouwt op zijn ervaring. Kortom daar kom je dus nooit achter. Maar als ik het goed begrijp zegt de va MOGELIJK door verslikking. Dus dat hoeft niet eens. Misschien was het toch wat anders. Misschien denk je wat het er nou toe doet, maar ik zou het vreselijk vinden als je ook nog met die "schuldvraag" blijft zitten. 
Tja, ik weet het maar toch ga je zoeken naar wat je fout gedaan hebt, wat is er wanneer waarom en hoe mis gegaan. We hebben zeker ons best gedaan en Sjaak ook, altjid goed contact gehouden en overlegt maar helaas. Een echt antwoord hebben we niet en krijgen we ook nooit. We hebben echt ons best gedaan, we wilden er echt weer voor gaan, een maatje dat hopelijk een jaar of 50 bij ons zou zijn, het waren slechts 5 weken... En dan doet het zo zeer als ik die advertenties op mp zie, doe roodstaart weg wegens allergie of geen tijd meer, grrrr!
Ach Mandy, wat rot toch allemaal zeg..
Ik weet zeker dat Sjaak het netjes afhandelt! Nogmaals veel sterkte! 
Het geld is inderdaad al terug gestort, netjes afgehandelt dus. Een zorg minder nu en nu echt allemaal afgesloten, tijd nu om alles echt een plaatsje te geven en te verwerken...
Bedankt voor de reacties.