Auteur Topic: Reovirus  (gelezen 1459 keer)

dylantjuh

• Gast
Reovirus
« Gepost op: december 31, 2006, 13:34:38 pm »
Hey.

Er schijnt een virus te zijn onder grasparkieten op vogelmarkten en tentoonstellingen waaraan ze dood gaan.

Dit stond op Parkietenfreak.nl

----------
Beste lezers,
Vandaag ontving ik een mailtje van Dr. Gerry Dorrestein (veterinair patholoog) van het Diagnostisch Laboratorium NOIVBD te Veldhoven.
Het betrof een waarschuwing voor het reovirus. Dit virus speelt momenteel een grote rol bij de sterfte van grasparkieten (bij shows en vogelmarkten).

Wellicht willen jullie het artikel op zijn website even doorlezen.
Je vind het artikel over het reovirus onder "cases".
----------------

Dus even een waarschuwing voor jullie ;)

Bronnen : Deze site & Parkietenfreak

dylantjuh

• Gast
Re: Reovirus
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2006, 14:18:50 pm »
Sorry dt moet natuurlijk bij gezondsheidzorg :-[

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2006, 14:23:58 pm »
Ik zal em verhuizen voor je!  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2006, 15:19:05 pm »
Dit Reovirus gaat al sinds een paar maanden rond en is in brabant begonnen. Of het nu al nederland rond is weet ik niet. Ik weet wel dat hier in limburg al wat strengere regels zijn wat vervoer betreft maar of die streng nageleefd worden betwijfel ik  :CENS er is geen mensenvoeding mee gemoeid en dan wordt er niet veel "drama"over gemaakt. Je moet deze info inderdaad zoeken en toevallig tegenkomen op site's als deze, op het journaal hoor je er niets over. Ergens misschien maar goed ook anders gaat zich die tam tam van uit voorzorg voliere's ruimen ook nog beginnen, net als toen bij de kippenpest.

Dit is als het goed is de rechtstreekse link: http://www.noivbd.nl/Cases.htm
« Laatst bewerkt op: december 31, 2006, 15:20:36 pm door Dianne »

dylantjuh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: december 31, 2006, 17:22:34 pm »
Dankje, Het is inderdaad raar dat je er helemaal niks over hoort en er nog naar moet zoeken ook, terwijl er zoveel parkietjes door dood gaan :S

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #5 Gepost op: januari 09, 2007, 19:02:04 pm »
ik heb vandaag een mail gekregen van Pakara ivm het reovirus,het is nu ook al opgedoken in België ,er zijn al een deel shows afgelast,misschien is het toch erger dat dat ze eerst lieten vermoeden,nu gaat de besmetting niet alleen meer over grasparkieten ,maar ook over grotere

indien intresse ,geef je een pb,dan stuur ik je de email door,of anders doe ik een kopie ervan en plaats het hier in dit topic,dan zijn de foto's erwel niet bij