Auteur Topic: Blauwe plek op snavel van Edel?  (gelezen 1578 keer)

monty

• Gast
Blauwe plek op snavel van Edel?
« Gepost op: januari 25, 2007, 21:24:07 pm »
hallo,

sinds 3 weken ben ik in het bezit van edel papagaai die 1,5 jaar oud en tam is.(Monty)
de eerste dag dat hij bij ons ging wonen en los kwam uit zijn kooi was hij een beetje gestrest en begon ook erg gestrest rond te vliegen, en lande daarom tot twee keer toe tegen het raam. wij hoorden ook een knal toen hij daar tegen lande (brokke piloot) wij waren erg geschrokken want ik ben al eens een parkiet verloren op deze manier(gebroken nek)

maar nu kan hij heel goed vliegen en kent de woonkamer als zijn eigen.

maar nu zien wij een vreemd plekje op zijn snavel het lijkt wel een blauwe plek, en het is ook een beetje gaan vervellen. precies midden op zijn snavel.

dit vindt ik erg vreemd.
zit er gevoel in een snavel van een papagaai, zijn inmiddels bij een dierenarts geweest voor een algehele cek up maar die heeft er geen zinnig woord over gezegd.
kan iemand mij zeggen wat het is.
niet vergeten dat het inmiddels al 3 weken geleden is, maar ik wilde weten of dit pijn doet. want hij is de laatste dagen begonnen met schreeuwen en veel ook.
dit is gek want je zou dit de eerste dagen verwachten tijdens zijn verhuizing naar ons toe.

kan iemand mij vertellen wat het is!!!!!!!!!!!

Cosch

• Gast
Re: Tony's snavel vervelt??
« Reactie #1 Gepost op: januari 25, 2007, 21:34:21 pm »
Er zit absoluut gevoel in zijn snavel. Ik hoop dat een edel eigenaar het kan bevestigen want ik heb idd wel es begrepen dat ze een soort van 'bloeduitstorting'kunnen hebben. Maar ik twijfel wel.
 ???

Ik splits je topic wel even af, het gaat hier toch wel om iets anders dan het vervellen!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Blauwe plek op snavel van Edel?
« Reactie #2 Gepost op: januari 25, 2007, 21:38:27 pm »
Dat kan,mijn aratinga's hebben ook een lichte snavel en hebben dat ook een paar keer gehad  :(
Zolang het niet echt gescheurd is kan het geen kwaad,het vlekje groeit er vanzelf weer uit  ;)

Offline broto

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • kweker van zuid amerikaanse parkieten en forpussen
    • www.conure.nl
« Reactie #3 Gepost op: januari 25, 2007, 22:17:20 pm »
nx aan de hand , is gewoon een blauwe plek, groeit er weer uit met een paar weken

giggles

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: januari 25, 2007, 22:48:06 pm »
Hahaha, dat schreeuwen.... Dat is wel een beetje edel eigen hoor  ::)

Er wordt niet voor niets aangegeven in verschillende boeken en websites dat de edel het beste gehouden kan worden als voilliere vogel.
Wij hebben hier ook een edel en die brabbelt en schreeuwt ook wel zonder reden. Ik zou het toch maar een beetje accepteren.

Wat de blauwe plek betreft durf ik niet te zeggen wat het is, maar ze hebben wel degelijk gevoel in hun snavel.
Het vervellen is wel normaal.  :thumsup:

monty

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: januari 25, 2007, 23:41:24 pm »
oke, nooit geweten dat er gevoel in een snavel zou zitten.

ik zal nog even afwachten en kijken of het vanzelf over gaat.

ik zal jullie op de hoogte houden.

ps:kan iemand vertellen hoe ik hier foto's kan uploaden? ik kan het niet vinden. dan kan ik er een foto van maken

alvast bedankt

giggles

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: januari 25, 2007, 23:53:00 pm »
Je moet de foto's uploaden via een andere site (Photobucket, MSN space, enz enz) en daar moet je de link van tussen de [IMG] image tags [/ IMG] plaatsen

Kijk ook even in de F.A.Q. ---> Klikje<---