Auteur Topic: Wat vraagt Lorre van me ?  (gelezen 2877 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Re: Wat vraagt Lorre van me ?
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2007, 10:54:39 am »
Hihi ... ze laten echt wel weten wat ze willen , dat blijkt wel ..
Nu nog uitvinden wat ze bedoelen  cheesy3

Is bij flurry dan de rest van zn houding ook afwijzend ?
Lorre deed het nl net weer , toen ik dezelfde benadering toepaste , maar de rest van zn houding was echt van .. ja leuk en gezellig ....

By the way .. Lorre is net op een wilgentak gestapt , vraag niet hoe , hij schrok dr zelf heel erg van en vloog gelijk naar zn kooi ... heb hem toch geprezen en een belonig gegeven ( stukje appel)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2007, 10:59:45 am »
Nee,Flurry is verder een heel rustige vogel,wel bromt ie af en toe als ie toch moet opstappen en niet wil  :)

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2007, 11:58:44 am »
haha dit gedrag herken ik in een andere amazone, die heeft zijn hele leven in een kooi gezeten en als je hem dan koppie krauwde deed hij z'n eene pootje altijd tegen de tralies, en dat is zo'n automatisme geworden, dat toen hij eindenlijk uit zijn kooi mocht, hij dat bleef doen, ook al zaten er geen tralies meer voor zijn snavel ;) . Maar het is idd een goede kans om hem te leren opstappen als hij toch zelf zijn pootje aanbied, suc6!!! :thumsup:

Jeff

is een hele goede optie!

misschien was ze zich lekker aan t uitrekken en schrok ze van je arm  :)

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: januari 11, 2007, 13:16:11 pm »
Toen ik het las moest ik meteen denken aan een opmerking die iemand me maakte na het zien van een foto van Kaya die toen net bij ons was. Op de foto staat Kaya met een pootje in de lucht. Hij vertelde me dat Kaya duidelijk niet op de foto wilde (waarschijnlijk vanwege het enge aparaat of vanwege de flits) Ik vroeg waar aan hij dat zag? Aan de opgetilde poot op de foto. Dat was een afweer gebaar en bij sommige aktie's kon je het zien als een waarschuwing.
Het gaat om deze foto:

Het vreemde is nu dat we met het trainen van Kaya hem leren te zwaaien (en pootje geven, rondje draaien) dus dat lijkt me voor een gaai ergens wel tegen strijdig. Wij vragen om een zwaai en hij moet een afweer gebaar maken...maar goed misschien vermenselijk ik dat te veel. Hij wordt beloond en vindt het trainen erg leuk dat is het belangrijkste.

Verder heb ik bij Kaya in het begin hulp erbij gehaald omdat Kaya alleen op een stok opstapte en ik hem ook op mijn hand wilde laten opstappen. Omdat ik niet genoeg lef had en Kaya dat door kreeg ging hij ook steds meer dreigen met bijten en hapte dan ook wel eens. Degene die mij kwam helpen liet Kaya een paar keer op een stok opstappen waar Kaya bang voor was, namelijk geen mooie gladde kooi stok maar een tak van een wilg. Hij zei daarmee overman je hem al meteen, jij wil dat hij daar opstapt punt. En het lukte in no-time natuurlijk want hij was niet bang, dus zag Kaya dat hij ook niet bang hoefde te zijn. Daarna draaide hij een handdoek om de arm want hij wist niet in hoeverre Kaya zou bijten, en dwong hem op te stappen op de ingewikkelde arm. Ogen vallen uit als je ziet dat dat lukt. En Kaya merkte dat dreigen en happen geen effect had. Binnen een korte tijd zat Kaya bij hem op de blote arm. Diezelfde middag had ik Kaya ook op mijn arm en vanaf dat moment was bij mij de angst over en is Kaya meteen gaan genieten van het vrij leventje. Kortom pas het aan, aan wat jij durft, alleen via een stok in het begin opstappen en straks met een handdoek om je arm, en als dat goed gaat nog even de mouw van de trui over de gevoelige vingers ( want ik moet toegeven dat ik dat de eerste dagen ook deed als ik voelde onzeker te zijn  :) ). Nu heb ik nergens meer problemen mee, Kaya weigert nu wel eens op te stappen maar dan duw ik door en daarna ga ik dwingend even trapje spelen om hem te laten merken dat hij altijd moet opstappen zin of niet.

Cosch

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: januari 11, 2007, 13:35:07 pm »
Dianne, op deze foto kun je ook heel goed aan de veren zien dat Kaya boos werd. Dus een combinmatie van de poot omhoog doen en de rug veren opzetten is duidelijk een waarschuwing. En een flinke ook!  :o Dus ik denk dat diegene dat ook daaraan zag!

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #20 Gepost op: januari 11, 2007, 13:39:59 pm »
Ja klopt Corrina! Alleen ik had toen geen flauw benul, dit is een foto van de (ik geloof) 2de dag bij ons. We zijn nu 3 maanden (bijna 4) verder, en Kaya heeft nog wel eens de veren omhoog maar ik tast door en krijg geen knauw meer. Waarom hij het dan doet? misschien toch een testje? Maar hij moet inmiddels toch wel weten dat mij dat echt werkelijk geen klap uit maakt.  :)

Cosch

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: januari 11, 2007, 13:57:03 pm »
Ik denk toch dat hij het er dan op dat moment nog niet helemaal mee eens is. Maar dat hij wel gehoorzaamd!

Kaya doet het ook regelmatig. Maar het word al steeds minder! Coco doet het alleen als hij echt boos is!

Leo

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: februari 11, 2007, 10:35:46 am »
Bijou doet dit ook één pootje omhoog als ik begin met over haar kopje te strelen.
Als ze het goed vind en begint te kroelen gaat dit pootje weg.
Maar als het pootje blijft is het opletten want dan kan een aanval volgen.
Ik blijf rustig  doorpraten en zeg hoe leuk het is,soms lukt het soms volgt een beet.
Rustig blijven aanhalen
Wat ook een verschil is of het morgend is of avond
s Morgens weinig kans tot kroelen 
s Avonds meestal veel kans tot kroelen

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #23 Gepost op: februari 11, 2007, 11:40:03 am »
Ondertussen weet ik wat dus dat pootje inhoudt bij Lorre ...
Niet afweren , maar meer van .. ik pak je hand vast en ga aub door met kroelen ..
Lorre maakt zich plat met zn veren als hij iets niet wil ....

Ik doe nog steeds elke keer op dezelfde manier naderen zoals in eerste bericht geschreven, dan kroelen , dan pakt Lorrie mijn hand/vingers vast met zn pootje , en dan gaat ie heel zachtjes heel mn hand en vingers verkennen met zn snavel ... dan wil hij ook nog wel eens wisselen van pootje , en van de week zat ie bijna met 2 pootjes op mn hand mn vingers te bevoelen ...
Ik heb nu dus ook op die manier zn buikje kunnen kroelen en allebei zn pootjes helemaal kunnen aanraken...
Op het moment dat ie het zat is ( wat lang duurt  :)) dan laat ie los , doet en stapje opzij en gaat heel ongeinterresseerd de andere kant opkijken ..

T enigste wat ie nog steeds niet graag doet is opstappen , en ik heb wel gemerkt dat ik dat met veel overredingskracht bij hem moet doen .. want de gewoon doen aanpak werkt niet bij Lorre , hij word dan bang en heel boos ..

Zn vleugels aaien/aanraken vind ie ook niet fijn , maar door de kroeltechniek mag ik al tot aan de dekveren ongeveer komen ...

Maar echt bijten heeft ie niet meer gedaan  woohoo

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: februari 11, 2007, 13:01:09 pm »
Goed zeg!  woohoo Ga zo door, langzaam aan kom je er ook!  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: februari 11, 2007, 13:06:56 pm »
Wat goed vooruitgang  :yahoo: