Auteur Topic: aanval epelepsie  (gelezen 1418 keer)

tien

• Gast
aanval epelepsie
« Gepost op: maart 07, 2007, 16:45:46 pm »
Heb al een keer eerder een bericht neergezet over een parkiet die mogelijk allergie voor een konijn kon hebben.
Maar ben vanochtend getuige geweest van een aanval die de parkiet kreeg. :o :CENS
Zag niet precies hoe het gebeurde maar hoorde achter mij een hoop gefladder en paf daar lag hij beneden in de kooi.
Vleugels wijd, kopje stond een hele rare kant op draaide wat in het rond kon niet op de poten staan en reageerde niet(doet hij al een tijdje niet meer,was altijd een drukke praatvogel).Dit duurde enkele minuten de vogel stond even later weer op beide pootjes en klom welliswaar naar de eerste de beste stok.Vandaar uit knapte die wat op klom verder omhoog ging slapen en houd zich verder heel stil.
Vermoed zelf dat dit een epileptiseaanval kon zijn,dit heeft hij misschien al eerder gehad toen er niemand thuis was.Dus toch geen allergie voor een konijn!!! :  :CENS

Edit Cosch: titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: januari 06, 2008, 11:44:39 am door Cosch »

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: aanval
« Reactie #1 Gepost op: maart 07, 2007, 18:12:18 pm »
Inderdaad lijkt op epilepsie. Dit kan afkomen van de niertjes of de lever, als daar een verzwakking optreed kan dat gevolgen hebben in de hersenen en kunnen ze epileptische aanvallen krijgen. Let goed op zijn voeding nu! Geen zoute voeding aanbieden (mensen eten en snacks), een mespuntje is voor ons niets maar voor een vogel in verhouding een kilopak! Geef niet te veel eivoer want mocht het aan de nieren liggen mag hij juist niet te veel eiwitten meer binnen krijgen. Verder zou ik zeker een vogelarts raadplegen!

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: aanval
« Reactie #2 Gepost op: maart 07, 2007, 19:18:48 pm »
Dat wat je schrijft is vrijwel zeker epilepsie  :(

Mijn aga Pica heeft het ook,heel naar om te zien  :cry: