Auteur Topic: Blijft maar eitjes leggen  (gelezen 1583 keer)

Offline Rossi 46

• Het komt zoals het komt
  • Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • TUVIX en KATO
Blijft maar eitjes leggen
« Gepost op: maart 02, 2007, 16:43:03 pm »
Hoi,

Ik heb een vraag.
Mn popje(valkparkiet) blijft maar eitjes leggen. Ze heeft inmiddels al 4 nestjes achter elkaar gehad met tussenpozen van iets meer dan 1 week. De eitjes zijn wel onbevrucht en ik laat ze er ook liggen totdat ze haar interesse erin verliest. Dit is na ongeveer 4 weken. Gisteren begon ze weer met haar kontje te wrijven tegen een zitstok. Dus ik verwacht binnnekort dat er weer eitjes liggen. Kan ik hier uberhaubt iets tegen doen?? Ik vind dit namelijk erg vervelend want dit vergt veel energie van haar.

Groetjes Jack

miekje

• Gast
Re: Blijft maar eitjes leggen
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2007, 16:46:00 pm »
Hoi Jack!
Ik hoop dat iemand een antwoord hierop weet!
Succes  ;)

anton

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2007, 19:04:24 pm »
Hoi Jack, ik heb wel eens gehoord, dat het aan het kunstlicht kan liggen. Als het buiten donker is en thuis de lampen aan, nog tot laat in de avond, kan de hormoon huishouding van de vogel verstoord raken. 's avonds kan je een doek over de kooi doen. Je kan het proberen. Sterkte

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #3 Gepost op: maart 03, 2007, 11:43:05 am »
Hoi Jack, ik heb wel eens gehoord, dat het aan het kunstlicht kan liggen. Als het buiten donker is en thuis de lampen aan, nog tot laat in de avond, kan de hormoon huishouding van de vogel verstoord raken. 's avonds kan je een doek over de kooi doen. Je kan het proberen. Sterkte

Dank je voor het meedenken. Het doek heb ik sinds een aantal weken over de kooi. Dus daar kan het niet meer aanliggen denk ik.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: maart 03, 2007, 13:13:58 pm »
Heb hetzelfde met 2 aga-meiden. Heb het verhaal voorgelegd op het forum van Kliniek de Toren. Er is helaas nog geen goede methode/medicatie voor. Je kunt overwegen tot sterilisatie maar dit is niet zonder gevaar. Geen optie voor mij dus. Wat dat kunstlicht betreft.... ships! Ik heb een nachtlampje in de buurt van de aga kooi  :-[ die gaat er NU uit!! Bedankt voor de ip, wat kunnen we soms toch domme fouten maken  :-[

Offline Rossi 46

• Broedrijp
  • TUVIX en KATO
« Reactie #5 Gepost op: maart 04, 2007, 18:37:57 pm »
Ik vind het ook erg vervelend. Het put het popje ook gigantisch veel uit. Sterilisatie heb ik ook overwogen, alleen doordat er veel risico's aan vastzitten doe ik het toch maar niet.