Auteur Topic: Manipuleren  (gelezen 1333 keer)

ede

• Gast
Manipuleren
« Gepost op: april 07, 2007, 19:11:07 pm »
Merken jullie ook dat je gaai je manipuleert waar je bij staat?

Kaya kan dat goed. Hij weet dat er altijd gelachen word als hij gaat dansen. Als hij dus iets wil pakken wat hij niet mag.. loopt hij er al dansend naar toe.
Of dat hij eerst gaat zitten en dan een heel klein stapje in die richting en weer zitten enzovoorts.

Ik ben benieuwd of jullie ook voorbeelden hebben.

giggles

• Gast
Re: Manipuleren
« Reactie #1 Gepost op: april 07, 2007, 20:58:53 pm »
Lola is er een meester in. En nu moet ik toegeven dat ik er wel gevoelig voor ben ook.
Af en toe is het maar goed dat Ilona erbij zit, want anders was het hek van de dam vrees ik.

Ik ben ook echt een watje.
Ze kijken me 3x lief aan en dan kan ik al niet meer weigeren  doh

billy

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 07, 2007, 21:36:09 pm »
Ik heb Sjakie geleerd een pootje te geven maar hij moet dsan eerst op een bepaalde stok van de boom gaan zitten, en als hij zin in een nootje heeft en ik loop langs of ik sta even bij ze, dan raced hij naar die stok en geeft een pootje cheesy3 zeg ik knap hoor zie je hem kijken ja en mn nootje en doet zijn pootje steeds hoger  :)

Groetjes Els

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: april 08, 2007, 09:24:35 am »
Aah! Gossie, ik zie het voor me.. ;D

Tsja, Sjakko is een kei in manipuleren natuurlijk! Want ze zegt gewoon de dingen die ze wil.. En ik doe dat meestal ook. Bijvoorbeeld als ze 's avonds zegt (ja daar komt ie weer!) "Welterusten schat, lekker slapen" doe ik de doek over de kooi, omdat ze dat dan wil! Als ze buiten is en ze wil naar binnen, zegt ze "Sjakko naar binnen" en dat doe ik dan ook meestal.. Ze roept 's avonds ook: "Sjakko lekker eten!" als ze zin heeft in haar schepje Extravital!! Met een pratende gaai is het natuurlijk helemaal duidelijk!! :)

Oeda

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 08, 2007, 18:43:14 pm »
Ik vind manipuleren erg negatief klinken, ga dan gelijk aan gillen om aandacht denken. Maar wat jij omschrijft doen ze hier ook wel, ja knikken, pootjes geven enz zonder dat ik er om vraag. Heb net de eerste cursus van Bonny Talsma gevolgd, dus ben ook wel veel bezig met ze de basis dingen leren en daar gaan ze zelf mee door als ik gewoon gezellig met ze kom kletsen.

Aestiva

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2007, 16:59:27 pm »
Jodie is een meester in het aflezen van non verbale gedrag. Hier maakt zij dan gebruik van door op bepaalde momenten te plukken.

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2007, 23:56:46 pm »
Als Kaya een heel klein stukje worst krijgt van mijn dochter moet hij een lijstje afwerken daarvoor: pootje geven, zwaaien en hi five! Hij doet dat allemaal al doorelkaar voor mijn dochter maar geariveerd is bij de klimboom (hij heeft het al in de gaten als ze het vlees pakt en er een stukje vanaf haalt)  ze hoeft het niet eens meer te vragen  ;D en mijn dochtertje maar steeds; nee even wachten ik moet het eerst vragen. Uit eindelijk lukt het dan wel.  :)  :hart:

fluffies

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 16, 2007, 00:15:10 am »
Als Kaya een heel klein stukje worst krijgt van mijn dochter moet hij een lijstje afwerken daarvoor: pootje geven, zwaaien en hi five! Hij doet dat allemaal al doorelkaar voor mijn dochter maar geariveerd is bij de klimboom (hij heeft het al in de gaten als ze het vlees pakt en er een stukje vanaf haalt)  ze hoeft het niet eens meer te vragen  ;D en mijn dochtertje maar steeds; nee even wachten ik moet het eerst vragen. Uit eindelijk lukt het dan wel.  :)  :hart:
« Laatst bewerkt op: januari 03, 2009, 19:55:34 pm door fluffies »

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #8 Gepost op: april 16, 2007, 00:23:31 am »
euhm..............ik mag natuurlijk niet achterblijven hé  :)
flipke doet het zo,als hij iets niet mag en toch graag wil,en we negeren hem ,dan gaat hij snel zitten wiebelen net alsof ie moet poepen ,waarop wij dan vlug reageren om een papiertje eronder te houden en dan heeft flip je waar hij je wil,op je voeten in zijn buurt en zo snel als een ........... zit hij op je hand  ;D
tuur manipuleert door zijn "blijf van me lijf geluidje" ,hij maakt er nog steeds gebruik van al is het niet meer zo dreigend al seerder,maar schrikken doe ik nog  :-[

Tommy

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 20, 2007, 14:52:47 pm »
Ze zijn er ERG goed in, zo goed dat je t soms bijna niet eens merkt..maar ik kan t zelf gelukkig ook aardig  :-[ ;D
t Uitvoeren van kunstjes terwijl er niets gevraagd is gebeurt hier idd ook, maar gelukkig wordt dat steeds minder, want ongevraagd reageer ik er echt niet op als ze t 1maal goed kunnen :)