Ik kom 1x in de 6 weken bij een gezin om daar de haren te knippen, ze hebben een grasparkietje (ooit bij mij gekocht) en een valkparkietje. Ik ga altijd voor ik ga knippen even de grasparkiet en de valkparkiet bezoeken. De valkparkiet zegt zijn naam en fluit "happy birth-day". Het vreemde is dat de valkparkiet dat al enkele maanden niet meer doet, zijn naam zeggen of Happy Birtday fluiten....tenminste.... behalve als ik kom!

Zo gauw ik voor de kooi sta zegt hij zijn naam en fluit recht in mijn ogen kijkend Happy Birtday! Komen er vreemde of andere mensen opbezoek gaat hij schreeuwen! Ze moeten dan echt een doek over de kooi doen, zo vreemd. Vanmorgen waren de eigenaren dan ook erg benieuwd want als hij weer bij mij zou gaan fluiten zou dat nu de 3de keer op rij zijn dat dat zou gaan gebeuren! En ja hoor!! Ik kreeg hem echt verschillende keren aan het fluiten door gewoon bij zijn kooi te gaan staan en wat tegen hem te zeggen... ik vindt het eigenlijk erg sneu voor de eigenaren want ze zijn zo gek met hun vogeltjes. Ik vindt het van de ene kant erg leuk dat ik hem aan het fluiten krijgen, maar wat zal daar voor achter liggende gedachte bij de valk achter zitten ik ben 1x in de 6 weken daar en ben binnen een half uur weer de deur uit.