Auteur Topic: Bezoek kan wel aaien, wij niet!  (gelezen 1500 keer)

Offline coc040

• Net geringd
  • Geslacht: Vrouw
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
Bezoek kan wel aaien, wij niet!
« Gepost op: mei 11, 2007, 12:08:17 pm »
Onze Pipi  andere mensen wel aan zijn kooi laat en ons als baasje zijn de niet....!!
Als we bezoek hebben kunnen ze onze (aga) Pipi rustig door de tralie van zijn kooi aaien, ze gaat dan ook staan pronken met haar vleugels...
maar als Jos of ik aan de kooi komen om haar te kroelen of te aaien bijt ze soms tot bloeiens toe ....ook als we haar iets aanbieden...fruit of groente..
alt ze ons aan net als ze in jaren geen eten gehad heeft..
Ze is dominant dit is ze vanaf de tijd dat Jos haar eitjes elke keer weg haalde....van te voren kwam ze op mijn hand en zo maar vanaf die tijd niet meer..
het was zelfs zo erg dat ik een handschoen moet aan trekken zo dat ik haar voer kon geven...nu heb ik haar weer zo ver dat ik zonder handschoen in de kooi kan :thumsup: alleen de rest wil nog niet zo lukken...maar dat komt nog wel denk ik...
Maar op mijn vraag terug te komen wie weet waar aan het zou kunnen liggen...

Gerrie...

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: maart 02, 2008, 10:59:11 am door Cosch »

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
Re: Hoe komt het dat...
« Reactie #1 Gepost op: mei 11, 2007, 12:57:14 pm »
Een aga en zijn /haar kooi... :) de kooi is hun domein, heb je een beetje een felle aga, dan zal de aga die kooi zeker verdedigen.
Daarnaast is Pipi zowiezo de baas over jullie.
Je moet er voor gaan zorgen dat je dit gedrag gewoon niet meer accepteert.
Komt ze er wel eens uit?

Eitjes weghalen kan, alleen als de pop niet wil broeden, als ze wel broed zou ik haar net zo lang laten broeden tot ze zelf aangeeft dat ze niet meer wil.

Verder lijk me dit een goeie om te wieken, flink aan de slag te gaan, want anders krijg je het agressieve er echt niet uit.
In dit gedeelte kun je lezen hoe ik met gewiekte aga's aan de slag ga, schuwe, agressieve, jonge en oude aga's...het kan allemaal

https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=11455.0

Offline coc040

• Net geringd
  • Dieren heb je niet even, maar voor heel je leven !
    • parfum en cosmetica en nagelstyliste verkoop
« Reactie #2 Gepost op: mei 11, 2007, 13:32:26 pm »
Hoi Janina,

Om op je vraag terug te komen als ze er wel eens uit komt moet ik je meedelen dat dit niet het geval is.. :(
daar ik twee katten in huis heb en ze kan vliegen...dus de katten zijn eerder bij haar als ik..ik heb er wel eens aan gedacht om haar
los te laten zonder de katten er bij maar ben bang dat ze tegen de raam aan vliegt en dat er iets met haar gebeurd...omdat ze niet gewend is om los te vliegen
Wieken hebben we het vaker over gehad en ik heb dat altijd zielig gevonden...maar ik heb me bedacht(omdat het zo ook niet leuk is voor haar) en dat ik het zou laten doen als we verhuisd waren...wat we inmiddels zijn.
Nu moet ik alleen nog iemand vinden die haar kan wieken...en als ze gewiekt is kan ze uit de kooi want dan kunnen de katten niet meer
achter haar aan...en krijg ze de vrijheid waar ze eigenlijk recht op heeft ...ik vind het ook rot voor haar dat ze erniet uit kan...is zo tenslotte ook niet leuk voor haar.
Maar hoe zou het dan komen dat vreemde mensen haar wel door de tralie kunnen kroelen en wij zelf niet?

groetjes Gerrie..

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: mei 11, 2007, 13:54:10 pm »
Wanneer je vogel gewiekt is, moet je de katten ook zeker wel naar een andere kamer brengen, want ook dan is ze niet gegarandeerd veilig.

Wieken is niet zielig, zeker niet als je haar daarmee wel uit de kooi kan krijgen.
Dan is het gewoon kiezen wat je wilt. Wieken en er uit, en anders niet wieken, maar haar een hele ruime volière geven waar ze lekker rond kan vliegen.

Iemand die kan wieken...Een vogelarts is een optie, maar let er wel op dat deze ook kan wieken, er zijn er ook die dat dus helemaal niet kunnen en misschien zijn hier op het forum wel mensen die je willen helpen.

Waarom andere mensen haar wel kunnen kroelen, kan van alles zijn...misschien omdat dat mensen zijn die voor de vogel haar gevoel overwicht hebben op haar.
Misschien vind Pipi ze zelf razend interessant...maar zelf denk ik dat het door angst komt die jullie waarschijnlijk hebben voor haar, omdat ze al zo vaak gebeten heeft.
Aga's voelen het aan als iemand angstig is, en die gelegenheid zal ze gebruiken om de baas te zijn, dit uit zich meestal door bijten, misschien hebben jullie die angst wel en die anderen niet...
Ik heb al een aantal mensen hier gehad met bijters...en die zelfde vogels beten mij niet of nauwelijk, omdat ik niet bang ben voor het bijten.

Ze heeft het wel in zich om lief te kunnen doen, dus met wieken en trainen komt dat er wel uit.
« Laatst bewerkt op: mei 11, 2007, 13:56:28 pm door Janina »