Dag allemaal,
Inmiddels zijn we een tijdje verder, helaas gingen onze 2 vogeltjes toch niet goed samen. Kiwi bleef het helemaal niets vinden, ging gewoon niet samen. Maar omdat we geen van beiden weg konden doen, zijn we op zoek gegaan naar een vrouwtje (van hetzelfde soort als het nieuwe mannetje) voor het nieuwe mannetje, omdat die het spelen en kroelen helemaal fantastisch vond. Beetje jammer dat Kiwi er niet hetzelfde over dacht. We hebben toen 2 kooitjes gehad, eentje met een super verliefd stelletjeÂ

...ze zaten bijvoorbeeld samen op het piep kleine schommeltje, heel schattig. En in de andere kooi Kiwi, die er nog steeds helemaal niets van moest weten. Zodra we zijn kooi open deden wist ie niet hoe snel hij naar mijn vriend of mij moest vliegenÂ

. Toen hadden we dus drie vogeltjes! Maar het vrouwtje van het stelletje werd heel dominant, begon het mannetje te pikken en op een dag vonden we het mannetje op de bodem van de kooiÂ

ik vond het zo erg, het was zo'n schattige vogel. We weten nog steeds niet hoe dat nou precies is gegaan. Het vrouwtje hebben we uiteindelijk aan een familielid met een grotere voliere met forpusjes gegeven, want Kiwi en een andere vogel ging niet, en 2 losse kooitjes vonden we ook zielig. Beetje sneu verhaal dus, helaas geen happy end. Maar we zijn nog steeds super blij met onze Kiwi, het is nog steeds een schatje. Hij is heel waaks en weet precies wanneer we aanstalten maken om weg te gaan, dan wordt ie helemaal opgewonden en gaat ie fluiten en kwetteren om ons niet weg te laten gaan. Zelfs als we even de kamer uitlopen om naar de wc te gaan protesteert meneertje hahaha!
groetjes, leonie