Auteur Topic: Wie kan mij tips geven over dreiggedrag  (gelezen 1075 keer)

nosje44

• Gast
Wie kan mij tips geven over dreiggedrag
« Gepost op: juli 29, 2007, 18:02:27 pm »
Hallo allen. Als mijn grijze roodstaart buiten de kooi op een standaard zit en ik wil m benaderen om hem op mijn hand te laten zitten zodat
ik zeg kom maar, of kom dan dan gaat de papegaai zeg maar neerbuigende houding aannemen en kijkt mij aan en soms komt er een soort
brommend of blazend geluidje uit. Ik weet niet of ie dan wil bijten of dat ie dan niet op mijn hand wil opstappen, durf niet zo goed hem te benaderen
met mijn hand. (ik trek niet terug)
Soms wil ie dan niet op mijn hand en maakt dan toch een pikbeweging met de snavel.
Hoe kan ik hem op laten stappen? Moet ik gewoon even weglopen en paar tellen later weer proberen OF moet ik dwingen met evt. risico dat ie bijt
toch op mijn hand te stappen?

Wie kan mij dit gedrag duidelijk maken of vertellen hoe ik het moet doen?
Graag reacties vr groetjes Nosje

Edit Cosch: Titel verduidelijkt
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 14:32:39 pm door Cosch »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Wie kan mij tips geven over bepaald gedrag
« Reactie #1 Gepost op: juli 29, 2007, 19:09:48 pm »
Als ik je verhaal zo lees, zou ik hem gewoon op laten stappen. Hij dreigt maar een beetje..  ;) Als jij gewoon resoluut en kordaat met het gevoel van: "ik ben de baas en jij moet doen wat ik wil" je hand voor hem houdt en terwijl je zegt: "stap op" of "op", zal hij dat gewoon doen. Mocht hij dan toch een klein beetje geven: niet reageren, net doen of er niets aan de hand is! Het grommen is of angst of agressie. Zit hij soms hoger dan jij als je hem op wilt laten stappen van de klimboom?  ;)

nosje44

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 29, 2007, 21:05:23 pm »
Oke Loes dankje voor je antwoord en nee ik sta hoger dan de papegaai.
En ik heb m pas 3 dagen in huis, misschien moet hij nog aan ons wennen maar ik zal je tips proberen thx.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: juli 29, 2007, 21:36:53 pm »
Vertel eens wat meer als je wilt... ik ben best nieuwsgierig! Hoe oud is ie? Waar komt ie vandaan etc. etc.? ;)

Bedenk ook dat tals hij zijn snavel uitsteekt bij het opstappen, hij soms gewoon heel licht je hand vastpakt omdat hij zijn snavel erbij ge bruikt... ;)

nosje44

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: juli 29, 2007, 22:07:12 pm »
Hoi Loes, Ja dat heb ik al gelezen idd, als ie over je arm loopt naar je schouder pakt ie ook met zijn snavel ne shirt om te klimmen.
Voor wat je wou weten  ::) het is een mannetje van  8 jaar hij heet Pucky en ik heb m van een klant van onze zaak overgenomen, Pucky
praat vreselijk veel woordjes en zinnen en zingt liedjes, hij zegt werkelijk heel veel, als je bijvoorbeeld alleen al langsloopt met een kop en
schotel dan zegt hij: wil je koffie? en lekkere koekies enz enz. Hij laat zich prima aaien over zijn rug en kopje.
Maar heb klein vraagje, als je het misschien weet, hoe kan je eigenlijk zien, als het te zien is, hoe oud een papegaai ongeveer is?
Oww ja, nu hij hier 3 dagen pas is heeft hij buiten dat ie al erg veel zegt, 2 woorden al van ons geleerd en dat is koekoek en Renzopietje,
en Renzopietje is onze parkiet die ook een paar woordjes zegt LOL.
Oke dit was mijn verhaaltje en groetjes weer!

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: juli 29, 2007, 22:18:34 pm »
Haha wat leuk!!!  ;D Hij heeft het dus best al redelijk naar zijn zin! Wat goed dat hij al dingen van jullie overneemt en zo snel!!

Je kunt alleen zien hoe oud hij is door op de ring te kijken! Daar moet een jaartal bij staan, in jouw geval, als het klopt dus 99! ;)

ede

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 29, 2007, 23:09:52 pm »
Hij is je vast een beetje aan het uitproberen.
Het is eigenlijk belangrijk dat je vanaf het begin laat merken dat je niet bang bent. Durf je vanwege het dreigen em niet op laten stappen op je hand gebruik dan een stok of een tak. (even om er aan te wennen) als hij goed opstapt en jij em meer kunt vertrouwen kun je je hand gaan gebruiken!

Grijze roodstaarten zijn slimme vogels en zullen altijd even de grenzen verkennen! Dus laat em niet te ver komen. ;)

Gr Corina