Auteur Topic: Schreeuwende gaaien - aanpak?  (gelezen 2183 keer)

chantal

• Gast
Re: Schreeuwende gaaien - aanpak?
« Reactie #15 Gepost op: september 04, 2007, 08:15:13 am »
Chico maakt sinds een week ook een verschrikkelijk geluid. Het lijkt net een kind dat keihard gilt. Wij zetten hem ook gelijk apart als hij dit geluid maakt want het is echt geen pretje. Maar gelukkig doet hij het niet constant achter elkaar. Kan je hem dan daarvoor wel straffen want hij ziet het volgens mij gewoon als leuk geluidje net zoals hij Kiekeboe zegt zeg maar.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #16 Gepost op: september 04, 2007, 08:31:42 am »
Ik negeer gewoon bij een naar geluid, Wegzetten voor een kort geluid vind ik onzin. Ze hebben snel genoeg door welke geluiden niet gewenst zijn. Bij een amazone zul je toch wel af en toe een schreeuw horen die minder prettig is. Ik zelf vind eht geen probleem, maar negeer het wel! ;)

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: september 04, 2007, 17:26:02 pm »
Als je kiest voor wegzetten Chantal, dan zal je gaai snel genoeg leren dat juist DAT geluid niet gewenst is.
Wij zetten echter Mick alleen weg als hij geluiden blijft maken die vervelend zijn en niet als hij 1 keer zo'n geluid laat horen in een heleboel tijd.
Gewoon negeren zoals Loes zegt, werkt denk ik net zo goed trouwens.

Jarno: misschien hebben wij een minder groot probleem juist omdat we nu twee roseetjes hebben. Jij zei al dat Diva nooit mee hoeft naar boven.
Puck en Pink hebben hier ook alleen maar hun gekke buien, maar zijn nooit langer dan een paar minuutjes gek aan het doen, en dat is dan ook echt niet om aandacht te vragen.
Mick is de enige die af en toe nog gaan krijgen om aandacht te krijgen.

Misschien dat ik inderdaad ook oplossingen moet gaan zoeken als we eenmaal ook een Ara erbij hebben.