Auteur Topic: Het ziekenboegje van Dianne  (gelezen 4643 keer)

Offline Dianne

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Re: Het ziekenboegje van Dianne
« Reactie #15 Gepost op: september 25, 2007, 12:25:36 pm »
Ik heb de uitslag binnen van de grasparkietjes, gelukkig hebben de grasparkietjes geen megabacterie maar wel een darminfectie van staafvormige bacterieen en gisten. Helaas had ik niet de opdracht gegeven medicatie mee te sturen en Hedwig heeft die vrijheid niet genomen ze heeft wel een advies gegeven met welke medicatie behandeld moet worden. Maar aangezien het onderzoek bij onze eigen dierenarts alleen op wormen en eitjes en cociciden al 21 euro kost. En ditzelfde onderzoek met kleuronderzoek samen bij Hedwig 12 euro kost  :o laat ik Hedwig de medicatie maar opsturen. Hoe is het mogenlijk dat die prijzen zo giga verschillen  :(

kokosnoot

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: september 25, 2007, 12:44:45 pm »
Dianne, ik heb nog weinig verstand van de medische kanten, vandaar dat ik nu vraag: komt het helemaal goed met je pietjes? ik begrijp dat je nu medicijnen moet gaan geven, hoe doe je dit met meerdere pietjes?
veel sterkte  :-*

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #17 Gepost op: september 25, 2007, 12:51:10 pm »
Ik heb de uitslag binnen van de grasparkietjes, gelukkig hebben de grasparkietjes geen megabacterie maar wel een darminfectie van staafvormige bacterieen en gisten. Helaas had ik niet de opdracht gegeven medicatie mee te sturen en Hedwig heeft die vrijheid niet genomen ze heeft wel een advies gegeven met welke medicatie behandeld moet worden. Maar aangezien het onderzoek bij onze eigen dierenarts alleen op wormen en eitjes en cociciden al 21 euro kost. En ditzelfde onderzoek met kleuronderzoek samen bij Hedwig 12 euro kost  :o laat ik Hedwig de medicatie maar opsturen. Hoe is het mogenlijk dat die prijzen zo giga verschillen  :(

Ja is raar soms he,vaak alleen al de verschillen in consult maken het bij de één of andere heel duur,nergens voor nodig  shootme

Maar heel veel beterschap voor je ukkies  :-*  :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #18 Gepost op: september 25, 2007, 12:53:53 pm »
Dianne, ik heb nog weinig verstand van de medische kanten, vandaar dat ik nu vraag: komt het helemaal goed met je pietjes? ik begrijp dat je nu medicijnen moet gaan geven, hoe doe je dit met meerdere pietjes?
veel sterkte  :-*

Ja goeie vraag, ik heb al ingesproken bij Hedwig over advies in deze, ik begrijp dat antibiotica via het water kan maar ik moet ook een middel tegen gisten geven en dat kan volgens mij niet via het water. Maar dat hoor ik liever van haar dan van een dierenarts.  ;) Ik verwacht dat ik de middeltjes verder zonder problemen kan geven en als de vogeltjes een beetje sterk zijn ze prima genezen. Ik stuur na de kuur afgemaakt te hebben gewoon een nieuw monster op en dan meteen ook een monster van Kaya's poepje en laat het geheel nog een keer testen. Voor de kosten hoef ik het niet te laten.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: september 25, 2007, 12:55:46 pm »
ja dat van Kaya meteen laten testen kun je doen, puur voor je gevoel en zekerheid te hebben.
ik ben blij voor je dat het allemaal goed gaat komen met je schatjes  :thumsup:

Jeffrey

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: september 26, 2007, 00:10:38 am »
is wel een hele opluchting! moet er niet aan denken dat ze allemaal dood zouden gaan   :(
heel veel suc6 nog bij het behandelen van je parkietjes :-*

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #21 Gepost op: september 26, 2007, 00:50:22 am »
Dank  voor het medeleven allemaal!  :-*

miekje

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: september 26, 2007, 14:51:56 pm »
Dus het gaat helemaal goed komen!  :thumsup:
Succes met de medicijnen  ;)

ede

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: oktober 17, 2007, 22:27:50 pm »
Hoe gaat het met je grasparkietjes?  :CENS

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: oktober 17, 2007, 23:21:40 pm »
Ze krijgen tot en met komende maandag nog hun medicijnen. Ze slapen veel en zien er wat zielig uit. Dit komt niet door hun ziekte maar als bijwerking op hun lading medicijnen. Dat er geen meer gestorven zijn de afgelopen week zegt mij dat ze het allemaal gaan halen, alleen door de medicatie voelen ze zich gewoon niet echt lekker. Maar goed als je alleen al het prutje ziet wat ze dagenlijks te drinken krijgen dan gaat je maag al draaien.

Lief van je dat je infomeert!  :-*

Ik zie dat ik niet meer gereageerd heb op de vraag hoe de medicijnen toe te dienen, beide medicijnen gaan in (het zelfde) drinkwater.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #25 Gepost op: oktober 17, 2007, 23:23:21 pm »
dank je voor je antwoord   :thumsup:

gelukkig gaat het nu wat beter, veel sterkte met je pietjes  :-*

ede

• Gast
« Reactie #26 Gepost op: oktober 18, 2007, 07:01:04 am »
 :thumsup:
Fijn dat er geen meer gestorven is.