Auteur Topic: Hondjes in het park: gevaarlijk?  (gelezen 4967 keer)

Mar

• Gast
Re: Hondjes in het park: gevaarlijk?
« Reactie #15 Gepost op: augustus 02, 2007, 11:16:16 am »
Dit was een heel lief en vriendelijk hondje,en erg leuk om te zien :hart:

billy

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: augustus 02, 2007, 19:55:46 pm »
Ik vind het poeplink, zo te zien is het een cairn terrier en vooral waneer hij achter de vogel aan loopt kan jachtinstinct oproepen en dan zijn het akelige felle hondjes, ikzelf zou nooit het risico lopen hoe leuk en lief het er ook uitziet.

Groetjes Els

Yvette

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: augustus 02, 2007, 21:39:51 pm »
Ik zou het ook niet durven met vreemde honden en zeker niet met honden die jachthond zijn
Eigelijk alleen met met mijn eigen hond die heeft wel de beten van Minou wel verstaan dan zet ze eigelijk op het lopen zodra Minou maar in haar buurt kwam

ede

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: augustus 02, 2007, 21:43:27 pm »
Ik vind het poeplink, zo te zien is het een cairn terrier

ik heb vandaag een beetje zitten googlen op dit hondje. Toevallig!
Zijn wel schattig zeg!
Had de link niet naar dit filmpje gelegd. Maar zo te zien is dit idd een cairn terrier!

billy

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: augustus 02, 2007, 22:17:48 pm »
ik heb vandaag een beetje zitten googlen op dit hondje. Toevallig!
Zijn wel schattig zeg!
Had de link niet naar dit filmpje gelegd. Maar zo te zien is dit idd een cairn terrier!

En die kunnen heel lief zijn, maar net als Manager die je kent Corina ,heel fel zijn daarom vind ik het heel link.

Groetjes Els

ede

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: augustus 02, 2007, 22:23:48 pm »
Is dat een beetje hetzelfde karakter?
Is natuurlijk ook een terrier!  :CENS

billy

• Gast
« Reactie #21 Gepost op: augustus 02, 2007, 22:33:26 pm »
Is dat een beetje hetzelfde karakter?
Is natuurlijk ook een terrier!  :CENS

Ja komt wel wat overeen en vooral de kleinere terriers kunnen heel hard kwispelend een vogel of rat of wat dan ook grijpen en laten dan ook niet meer los.
Manager kon best goed met de vogels maar je moest altijd uitkijken want ze zijn zo snel en je zag het niet aan zijn houding hoor, kwispelen is ook opwinding he, kan alle kanten uit gaan.

Vooral het achtervolgen kan iets bij ze oproepen en dan ben je gewoon te laat al sta je er bovenop, ik wil gewoon waarschuwen , hoe leuk het ook liijkt maar je vogel is nergens als ze bijten.

Groetjes Els

giggles

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: augustus 02, 2007, 22:41:28 pm »
Ik heb honden hun gedrag zien veranderen in iets wat de eigenaren niet eerder hadden meegemaakt.

Toen we Balou net hadden gingen we bij mijn tante op visite naar de camping en daar was me nichtje ook.
Me nichtje heeft een bordeaux dog. Ik heb de hond al een paar keer eerder mee gemaakt en het is een hartstikke rustig en lief dier dat liever lui dan moe is, maar bij het zien van Balou kreeg het beest ineens een energie boost waarvan me nichtje zei dat ze dat nog nooit eerder bij hem gezien had...
De hond zat al aan de riem, maar me nichtje kon hem amperaan houden.

Ik ben erg voorzichtig met honden in de buurt van me gaaitjes...

Africangrey

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 02, 2007, 22:55:07 pm »
Ik heb een tijdje geleden iets gelezen,dat was verschrikkelijk.
Iemand ging met zijn grijsje op visite bij mensen met een hond.
Nooit iets aan de hand, hele lieve hond, die persoon kwam daar al jaren met de gaai.
Die papegaai zat 's zomers altijd op de rand van een tuinstoel, op een zeker moment schrok de gaai ergens van en fladderde naar de grond, meteen kwam het jachtinstinct bij de hond naar boven en beet de papegaai dood :cry:
Het zal niet zo vaak gebeuren, maar honden en gaaien samen is toch opletten geblazen.

giggles

• Gast
« Reactie #24 Gepost op: augustus 02, 2007, 23:43:30 pm »
Me schoonouders passen ook elke vakantie op de hond van familie...

Tiss een erg braaf hondje en doet ook geen vlieg kwaad.
Zo waren wij ook een keer op bezoek toen Boomer daar was en er was niks aan de hand, tot dat Diva helemaal nerveus werd en elke keer zo ver mogelijk uit de buurt van het hondje wilde vluchten. Toen pas werd Boomer zijn interesse gewekt en bleef hij maar achter Diva aan drentelen. (Diva op de bank en Boomer op de vloer nauwlettend in de gaten houden zeg maar.) Dit terwijl de andere gaaien hem totaal niet interesseerde.

Hier een foto om te laten zien hoe kalm Boomer was met alleen Balou erbij...

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
« Reactie #25 Gepost op: augustus 06, 2007, 18:45:39 pm »
Jullie hebben helemaal gelk hoor.
Alleen het filmpje is pas gemaakt toen ik zag dat het goed ging  ;)
Bij de honden van m'n zusje zou ik het niet zomaar durven,al ken
ik ze vrij goed.Dit was volgens mij ook nog echt een puppie,heel
lief,alleen erg enthausiast.

Zo is dat, ik weet zeker dat je eerst even heb staan opserveren voordat je dit zo toe liet.
En over mijn hondjes.... Met de ene gaat het wel, de andere niet, en dat weten we.
Dus houden we die andere wijselijk ver van Jacky vandaan :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #26 Gepost op: augustus 06, 2007, 22:37:24 pm »
Heeeeel ver,beter gezegd ... ze mogen meestal niet eens beide tegelijk mee op stap  :)

Meisje

• Gast
« Reactie #27 Gepost op: augustus 08, 2007, 16:45:58 pm »
Ik vind het een grappig filmpje  ;D
Die hond op de laatste foto, doet die Jacky ook niks?
Lijkt heel erg op onze hond, ook een am. stafford...

Onze hond doet de aga's niks. Maar.. hier is ook eens wat gebeurd  :-[
Toen ik Koko pas had, (intussen overleden was ziek) was onze hond ook helemaal wild. We hebben haar dan ook moeten leren omgaan met Koko. Op een dag vloog Koko naar de bank, en de hond zat op die bank. Nou je raadt het al, hap! :o
De hond had Koko in haar bek, toen heb ik zo hard tegen de hond geschreeuwd, dat ze Koko van schrik weer uitspuugde. Koko was helemaal be-kwijld. Ik ben nog nooit zo geschrokken, toen dat gebeurd is, was onze hond nog een puppy. Met de jaren zijn ze wel echte dikke vriendjes geworden. Na een tijdje kon ik ze gewoon samen laten zitten.

Toen Mickey in huis kwam, was de hond weer helemaal dol, om Mickey's kooi heen aan't draaien, helemaal gefocust op Mickey. Net alsof ze hem wel even wilde bijten. Heel vreemd vond ik dat, want Koko mocht alles van de hond, op haar hoofd zitten, etc, en Mickey mocht dat niet. Intussen kan ik Mickey ook gewoon bij de hond op de rug zetten, maakt haar allemaal niet meer uit.

Ik denk dat gaaien en honden die elkaar vaker zien, beter aan elkaar moeten leren wennen. Dan is de kans op bijten echt minder, en de nieuwschierigheid van de hond is dan niet meer zo opdringerig, wat voor de gaai ook veiliger is. Dan nog: als een gaai bij een hond weg gehouden word door het baasje, is de kans groot dat de hond de gaai bijt, uit jaloezie  ;)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #28 Gepost op: augustus 08, 2007, 19:26:48 pm »
De hond op de foto is een Engelse Stafford (Hailey) met deze hond en Jacky gaat het best redelijk goed,
maar ik vertrouw Hailey absoluut niet zonder m'n ogen op haar te richten.
Op de foto speelde ik met haar maar anders zou ik Jacky echt niet los naast haar laten zitten hoor.
De andere hond van m'n zusje (Aso) ,de vader van Hailey,kan ik niet eens vertrouwen al zit Jacky op m'n
schouder.De eerste keer dat ik met Jack bij m'n zusje was zat Jack op m'n schouder en sprong Aso zo hoog
dat ie bijna bij de staart van Jacky kon  :o

Meisje

• Gast
« Reactie #29 Gepost op: augustus 08, 2007, 21:26:04 pm »
Dat is schrikken  :o Gelukkig gaat het er hier wat rustiger aan toe  :)