Auteur Topic: Valkjes erbij in voliere?  (gelezen 1244 keer)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
Valkjes erbij in voliere?
« Gepost op: oktober 21, 2007, 16:24:26 pm »
Bij mijn verhuizing heb ik een mooie voliere erbij gekregen ..
Er zitten op dit moment nog steeds de vogeltjes van de vorige bewoner in waar ik voor zorg , oa kanaries , kwartels , goudvinkjes en verschillende amadines .
Mettertijd worden de vogels opgehaald door de eigenaar , maar hij laat er een paar zitten voor me .
Ik wil dus ook met dezelfde vogelsoorten verder ..

Een vriendin van mij heeft 3 valkparkietjes die ze helaas weg moet doen ...
1 van die 3 komt bij mij hier binnen bij mijn valkparkiet .
De andere 2 is ze een goed huisje voor aan het zoeken ...

Nu is mijn vraag .... kunnen die 2 valkjes in het voorjaar bij mij in de voliere bij de soorten die ik al heb ? (volgens mijn volierevogels enceclopedie wel )
Ik had zoiets van .. laat ik ze hier bij mij binnen staan tot het voorjaar dat ze naar buiten kunnen ....

Ik hoor het graag van de experts .... mn vriendin zou heel blij zijn als ze weten dat ze bij mij kunnen ...

TWEETY

• Gast
Re: Valkjes erbij in voliere?
« Reactie #1 Gepost op: oktober 21, 2007, 20:05:02 pm »
volgens mij kan dat geen kwaad , ik heb ook ooit valkjes en kanaries en zebras bij elkaar gehad en dat was geen probleem
wel wachten tot na de winter, als ze van binnenshuis komen.

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Lorre en Diesel
« Reactie #2 Gepost op: oktober 21, 2007, 21:17:41 pm »
Ja . ik haal ze dan hierheen en hou ze binnen in hun eigen kooi , totdat ze de voliere inkunnen in het voorjaar ...

Ik wil dus echt de nadruk leggen dat ik met de kwartels , amadines , vinkjes enz verder wil .. 1 koppel valkjes is welkom , mits het kan, verder niet ..

miekje

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: oktober 23, 2007, 13:13:24 pm »
Ik weet niet of amadines, vinkjes en kwartels brutaal zijn.
Maar valkjes echt wel. Pas op met pikken en veren trekken.
Het zou zielig zijn als er ineens vinkjes met kale plekken of zonder poten rondvliegen.
Ik heb wel gehoord dat kwartels wel goed kunnen, maar ben zelf nogal bang dat ze de dupe worden van "speelse" aanvallen van bovenaf  ;)
Maar ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, ik bekijk het alleen uit het oogpunt van de valkjes!

Jeffrey

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: oktober 23, 2007, 13:41:41 pm »
over het algemeen zou het moeten kunnen, valkjes zijn vrij sociaal en verdraagzaam naar andere, en ook kleinere vogels toe  :thumsup:
Het zou de voliere wel sieren zo'n mooi stel valken  :thumsup: