Auteur Topic: papegaaien en kinderen  (gelezen 5038 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: papegaaien en kinderen
« Reactie #30 Gepost op: augustus 19, 2007, 12:02:56 pm »
Ja sneu inderdaad. Maar het blijkt dus maar weer dat Hooi geen gelijk heeft met dat het tussen gaaien en kinderen altijd goed gaat! :(

giggles

• Gast
« Reactie #31 Gepost op: augustus 19, 2007, 13:58:14 pm »
Lola, onze goedzak, had het in België ook niet echt op de ADHD buurkinderen van Vivke. Wat ik me eigenlijk ook heel goed kan voorstellen, want wij hadden het eigenlijk ook niet zo op de ADHD kinderen van Viv haar buren (toch Viv?)
Maar als je kinderen verteld hoe ze met de vogels om moeten gaan, gaat het altijd goed hier.
Ik heb ergens ook nog wel foto's van buurmeisjes en neefjes en nichtjes met onze gaaien.
Ze hebben ze nog nooit gebeten  :thumsup:

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #32 Gepost op: augustus 19, 2007, 16:43:04 pm »
Lola, onze goedzak, had het in België ook niet echt op de ADHD buurkinderen van Vivke. Wat ik me eigenlijk ook heel goed kan voorstellen, want wij hadden het eigenlijk ook niet zo op de ADHD kinderen van Viv haar buren (toch Viv?)

ik kan heel goed begrijpen dat het kinderen aantrekt zenne,maar als ze niet rustig kunnen blijven en alleen maar willen eraan zitten ,dan vraag ik of ze weg willen gaan,en luisteren ze niet ,pak ik na een tijdje de bezem wel en veeg ze buiten  ;)
en dan hadden we nog geluk dat qwuillem zijn medicatie heeft gehad,als ie die niet krijgt is er geen land mee te bezeilen  :seestars:

Dorian

• Gast
« Reactie #33 Gepost op: augustus 20, 2007, 20:03:22 pm »
ik denk dat Lola's snavel dan wel redelijk als medicijn had gewerkt Viv.

mick is wonder boven wonder ook vriendelijk tegen kinderen inmiddels.
afgelopen zondag stonden we buiten voor de deur met de buren om naar een wielrentocht te kijken die door onze straat kwam.
mick liet alle voorbijgangers, inclusief de kids, aan zich zitten en stapte bij iedereen die durfde en minder goed durfde op.
geen enkele dreiging of echte bijt.
hij vond het super, al die aandacht en begon op een gegeven moment tegen alle voorbijgangers te fluiten.
zoals op de meeting te zien was is mick nogal stil in gezelschap.

pink beet iedereen meteen en puck wilde wel kroelen, maar als het niet op zijn manier ging beet hij ook.
daar waarschuw je dan wel voor, maar met kinderen werkte dat in hun geval dus echt niet...

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #34 Gepost op: augustus 21, 2007, 09:53:01 am »
Die Mick!!! :hart:

Mar

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: augustus 21, 2007, 12:56:04 pm »
Wat geweldig leuk die foto's! Mijn dochter is net zo gek op dieren incl papegaaien dan ik, mijn zoon vindt ze leuk zolang het achter slot en grendel zit. Afgelopen zondag waren we bij NOP mijn dochter gaf net als ik de gaaien met de vingers de zaadjes die je kon kopen bij de ingang. Mijn zoon begon pas op het laatst te ontdooien en kwam wat dichterbij de hekken en gaf toen de gaaien een zaadje op een kromstokje opgeraapt van de grond. Om o.a deze rede dat mijn zoon bang is voor vliegende en loslopende gaaien vindt ik dat ik nu geen gaai in huis moet nemen gewoon omdat ik vindt dat de gaai uit de kooi moet kunnen en als gezinslid mee moet kunnen leven in het gezin. Waarschijnlijk zullen we de komende jaren regelmatig naar NOP gaan gewoon omdat de kids en wij het er naar onze zin hebben gehad en het redelijk vlak bij onze woonplaats is. Ik hoop dat mijn zoon zo spelenderwijs langzaam aan vertrouwder gaat worden met gaaien en ook ooit zo op de foto gezet kan worden. Maar we zullen zien opdringen heeft geen zin. En blijft mijn zoon bang dan zal er waarschijnlijk nooit een gaaitje komen gewoon omdat ik mijn zoon er niet mee wil opdringen en ik het gaaitje het niet aan kan doen zijn leventje in een kooi te slijten.
mooie banner zeg,super!!! :hart:

Offline Dianne

• Super Parrot
« Reactie #36 Gepost op: augustus 21, 2007, 12:57:09 pm »
Dank je Mar!  :)

giggles

• Gast
« Reactie #37 Gepost op: augustus 21, 2007, 17:44:51 pm »
Mick heeft zeker al zijn frustraties op mijn schouder kunnen botvieren vorige week vrijdag  :P

Mick is gewoon een superbeest  :thumsup: