Auteur Topic: Catharina parkieten... Blok gevonden!!  (gelezen 1532 keer)

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Catharina parkieten... Blok gevonden!!
« Gepost op: mei 28, 2009, 11:54:05 am »
Even een vraagje naar aanleiding van wat ik bij mijn catha's zie gebeuren...

Het mannetje heeft het broedblok tot zijn domein gemaakt  :CENS Ik heb nog eens gekeken of het wel echt een mannetje zou zijn en de staart is bijna helemaal zwart, dus daar is geen twijfel over. (overigens: het infotopic over deze vogel is half afgebroken door het bekende è probleem https://www.parkieten-land.nl/smf/index.php?topic=8472.0 )

Is dat bij deze vogel normaal? Gewoonlijk is het toch het vrouwtje dat het tot háár domein maakt? Of doet ie dat wanneer het vrouwtje weinig interesse heeft in het blok?
« Laatst bewerkt op: juni 03, 2009, 09:13:13 am door NaOmi_W »

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Catharina parkieten... man in blok?
« Reactie #1 Gepost op: mei 28, 2009, 21:40:52 pm »
Bij mij kom ik de mannen ook regelmatig in het blok tegen, zeker nu de pop aan het broeden is.
Niets om je ongerust te maken dus.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
Re: Catharina parkieten... man in blok?
« Reactie #2 Gepost op: mei 28, 2009, 22:41:02 pm »
De pop heb ik er nog niet op betrapt dat ze in het blok zat. T is t mannetje dat er regelmatig aan het rommelen is. Vind t wel schattig hoor, maar hoop dat ie haar er op deze manier niet vandaan houdt.

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
Re: Catharina parkieten... Blok gevonden!!
« Reactie #3 Gepost op: juni 03, 2009, 09:18:39 am »
Gister kwam ik thuis en dan kijk ik altijd eerst naar de kooi (die ook tegenover de deur staat) en waar was Flemmy nou  :CENS Betrapt!!! Ze kwam helemaal het blok niet uit, ze vond het daar wel prima :) Pas een minuut later dat ze ook even kwam kijken.

Later op de avond kwam ik weer thuis en het was binnen al donker. Dan doe ik altijd het licht in de keuken aan zodat ik in de woon-slaapkamer nog genoeg kan zien. Maar wat ik niet zag waren de catha's op hun slaapplek... Dutchy zat op een van de onderste stokken en Flemmy had besloten dat ze half in het blok wilde slapen :) Alleen moest ik nog wat rommelen in huis en hebben ze uiteindelijk toch besloten op hun oude plek te gaan zitten. Ben benieuwd wat er deze weekjes komen gaat  :dance: