Auteur Topic: man van turquoisine plukt pop kaal op haar borst  (gelezen 1851 keer)

parkietenivan

• Gast
man van turquoisine plukt pop kaal op haar borst
« Gepost op: mei 17, 2008, 22:40:24 pm »
Hallo sinds drie weken heb ik een nieuw koppel turquoisines samengesteld. Alles ging goed gepaard 1 1/2 week geleden maar sinds vandaag plukt de man zijn pop kaal . Ze zit al heel veel van haar tijd in het nestkastje maar de man komt voor de opening zitten en telkens hij de pop gevoederd heeft plukt hij haar. Wat zou hier aan de basis kunnen liggen ? :CENS ALVAST BEDANKT ;)

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
Re: man van turquoisine plukt pop kaal op haar borst
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2008, 09:03:44 am »
Ik zou denken aan broed drift.

parkietenivan

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2008, 22:28:18 pm »
dat had ik ook in men gedachten :CENS, maar zou het ook een tekort aan calsuim kunnen zijn ? :CENS ik geef wel sepia maar heb ergens gelezen dat sepia alleen niet zou volstaan gezien je met sepia nooit zeker bent dat ze het daadwerkelijk innemen. Toch al bedankt voor je reactie :thumsup:

Offline parkieten-lover

• Broedrijp
  • Geslacht: Man
  • Caique freak
« Reactie #3 Gepost op: mei 19, 2008, 07:25:34 am »
Wat betreft een tekort aan calsium durf ik niet te zeggen. Misschien dat andere hier op het forum meer over kunnen zeggen.

Miriam

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: mei 19, 2008, 15:37:52 pm »
Tja ik dacht dat met bepaalde tekorten vogels eerder zichzelf gingen plukken ipv de partner toch? Maar dat weet ik niet zeker hoor  ???
Ik heb wel gehoord dat valkparkieten dat uit broeddrift doen dus misschien turquoisineparkieten inderdaad ook, lijkt me wel de meest logische verklaring..