Auteur Topic: De aanpak van autisme en het houden van gaaien  (gelezen 2868 keer)

jip

• Gast
Re: De aanpak van autisme en het houden van gaaien
« Reactie #15 Gepost op: december 06, 2007, 10:33:50 am »
niet voor t een of ander maar mensen en dieren vergelijken qau gedrag is dat niet beetje appels en peren vergelijken :CENS

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #16 Gepost op: december 06, 2007, 11:49:05 am »
het is niet vergelijken autisme of niet ieder mens / dier functioneert het best bij orde, regelmaat en grenzen verkennen ed. Misschien kunnen wij mensen ons makkelijker aan passen in ongewone situaties.

Dorian

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: december 06, 2007, 13:12:03 pm »
jeps, maar als het zo simpel was als jij zegt Pika, zou iedereen dus met alle gemak met alle mensen en alle dieren moeten kunnen omgaan.

dat is niet zo. de aanpak is anders. net als dat sommige kinderen met autisme naar het speciaal onderwijs gaan. das ook niet voor niks. en daar mag niet iedereen les geven.

Offline pika

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • Informatief en gezellig. Helemaal top dus!!
« Reactie #18 Gepost op: december 06, 2007, 15:34:38 pm »
bedoel ook niet autisme specifiek (heb zelf een zoontje met waarschijnlijk diagnose pdd-nos idd de vergaarbak), maar doordat je meer structuur in alledaags leven brengt kun je vernemen dat tweelingzus en het hele gezin er baat bij hebben.

jeannette

Aestiva

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: december 08, 2007, 18:03:17 pm »
Ik vind boderline eerder passen bij bepaalde gaaien dan authisme. Alhoewel, sommige wel echt trekken hebben van Asperger!

kokosnoot

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: december 08, 2007, 18:31:46 pm »
ik vind dat je geen enkel dier kunt vergelijken met welke geestelijk ziekte dan ook, maar dat is mijn mening  ;)

Offline Sanny

• Super Parrot
  • Geslacht: Man
  • me
« Reactie #21 Gepost op: december 08, 2007, 19:22:11 pm »
ik vind dat je geen enkel dier kunt vergelijken met welke geestelijk ziekte dan ook, maar dat is mijn mening  ;)

dat is het toch ook niet,
het is de behandelingsmethode dat vergeleken word
de manier waarmee je omgaat met de persoon met het handicap
vergeleken met de methode van aanpak/omgang met een gaai
daar gaat het over

Aestiva

• Gast
« Reactie #22 Gepost op: december 09, 2007, 11:11:58 am »
Nou, ik vind borderline zeker wel vergelijkbaar met wat sommige papegaaien hebben. Uiteraard zal dat het niet zijn, maar sommige symptomen zijn bijna het zelfde.

Daarnaast zie je bij onzekere gaaien vaak depersonalisatie.

Dorian

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: december 09, 2007, 14:08:28 pm »

Dit zijn geen ziektes hoor. Sorry dat ik je daar op aanspreek, maar het gaat niet over ziektes.

niet voor t een of ander maar mensen en dieren vergelijken qau gedrag is dat niet beetje appels en peren vergelijken :CENS

ik vind dat dat wel kan. alleen doe ik dat hier niet. ik vergeleek de aanpak. dat is iets anders.