Auteur Topic: Kosten sectie?  (gelezen 6648 keer)

Rianne83

• Gast
Re: Kosten sectie?
« Reactie #30 Gepost op: december 04, 2007, 22:03:28 pm »
Mijn moeder liep al vanaf april met klachten, al zou het PPGZ zijn had ze toch nu nog klachten moeten hebben? Men denkt ook niet snel aan een allergie bij benauwdheidsklachten. Ook liet de longfoto zien dat ze duivenmelkerslongen heeft. Ze voelt zich nu wel beter zonder vogels maar krijgt nog wel 's avonds een koorts aanval als ze bij mij thuis is geweest. Bij PPGZ zou je toch constant ziek moeten zijn? Maar als het uit de sectie komt zal ze zich misschien wel willen laten testen. En ik ook wel.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #31 Gepost op: december 04, 2007, 22:23:43 pm »
Mijn moeder liep al vanaf april met klachten, al zou het PPGZ zijn had ze toch nu nog klachten moeten hebben?

Dat is niet zo, het gaat ook vaak weer over.
Door de papegaaienziekte bij de vogel van mijn zusje ben ik ook flink niet lekker geweest  ::)
Later bleken de symptomen wel degelijk daardoor te kunnen komen, al beweerde de huisarts anders,
die zij kom maar terug als je heel erg gaat hoesten.
Ik heb ruim een maand bijna dagelijks hoofdpijn gehad en verschrikkelijke pijn in de schouder en nekspieren.
Pas sinds een week gaat het beter en zijn de pijnen bijna helemaal over.

Rianne83

• Gast
« Reactie #32 Gepost op: december 04, 2007, 22:26:35 pm »
Ze weet er in ieder geval van. Het is bij haar alleen lastig om te bepalen waar bij haar de pijn vandaan komt, ze heeft ook nog eens reuma. Maar testen kan geen kwaad, je kan het maar beter zeker weten.
Op het valkparkieten forum werd me gevraagd of een mens, die PPGZ heeft, ook weer een vogel kan besmetten. Wie weet hoe dat zit?

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #33 Gepost op: december 04, 2007, 22:28:32 pm »
Nee je kan een vogel niet terug besmetten  ;) ook niet een ander persoon alleen in uitzonderlijke gevallen ...

Rianne83

• Gast
« Reactie #34 Gepost op: december 04, 2007, 22:35:10 pm »
Pfff gelukkig. Maar ik kan wel stofjes (bijv in mijn haar) meenemen naar binnen toe en zo een vogel besmetten? Ik weet niet hoe besmettelijk het is. Is het erg gevoelig?

Rianne83

• Gast
« Reactie #35 Gepost op: december 05, 2007, 14:37:37 pm »
Vandaag naar dr Feld gebelt. Een definitieve uitslag is er nog niet ivm dingen die op kweek staan maar het vermoeden neigde heel strek naar ppgz. De eerste vraag die ze me stelde was 'heb je onlangs nieuwe vogels gekocht?' Toen wist ik haar vermoeden ook meteen en legde uit dat ik dat al dacht en ook al met AB was begonnen. Dat was goed, hier moet ik mee doorgaan tot ze de uitslag van de kweekjes hebben, dan moet ik misschien andere medicijnen gaan geven.
Ook laat ik mezelf testen, heb vanaf maandag al een lichte hoofdpijn die met een paracetamolletje niet verdwijnt. Ook ben ik voor de 2e keer in een maand tijd verkouden, dat zijn de eerste verschijnselen en ik wil geen risico nemen.

kokosnoot

• Gast
« Reactie #36 Gepost op: december 05, 2007, 15:00:16 pm »
sjonge, een hele ziekenboeg bij je, veel sterkte hoor  :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #37 Gepost op: december 05, 2007, 15:07:35 pm »
Wat is dan de incubatie-tijd eigenlijk?
Ik zit hier nogal over na te denken. Ook omdat het ieders nachtmerrie is natuurlijk, een besmettelijke ziekte in je bestand.
Als het van de valkjes van je moeder komt, dan hadden er bij je moeder ook ziekte enof sterfgevallen onder de vogels moeten zijn. Is dat zo? Of zou het anders toch bij Rhody vandaan kunnen komen? Kan dat zo snel?
Als je nu al je vogels behandelt, vallen er dan geen slachtoffers meer of is dat alleen te hopen?
Veel sterkte. Ik leef met je mee.

Rianne83

• Gast
« Reactie #38 Gepost op: december 05, 2007, 15:19:32 pm »
http://www.valkparkiet.com/nl/files/papegaaienziekteinger.htm

Hier staat een uitgebreid verslag over wat het precies is.

Door stress vanwege verhuizing of bijv paniek in de voliere, wordt de weerstand wat verlaagd, waardoor een ziekte zijn slag kan slaan. Bij mijn moeder zijn geen vogels doodgegaan, op 1 pop na maar die had legnood.
Ik hoop niet dat het bij Rhody vandaan komt. Maar het is dan lastig te bewijzen. Is Rhody dan ziek geworden door de valkjes of andersom?
De valkparkieten zitten al vanaf maandag aan de AB, ik had gelezen dat het dan na 3 dagen AB al niet meer besmettelijk zou zijn dus hopelijk knappen ze er weer van op.

melina

• Gast
« Reactie #39 Gepost op: december 07, 2007, 17:05:08 pm »
jeetje!!! ik hoop van ganze dat je het nu gehad heb met zieke en dode vogels en dat je kan beginnen met herstellen! en uiteraard je vogels! sterkte!!  en hopenlijk krijg je snel de defenitieve uitslag!!

Dorian

• Gast
« Reactie #40 Gepost op: december 07, 2007, 17:20:12 pm »
Jeetje zeg... Dat is geen prettig nieuws.
Je weet nu dat het niet bij Rhody vandaan komt.
Nu is het wel zaak te zorgen dat het daar ook niet terecht komt.

Sterkte meis  :-*

kuiserke

• Gast
« Reactie #41 Gepost op: december 08, 2007, 08:42:34 am »
hallo,
wat erg voor jullie ik hoop dat het vlug beterd voor jullie allemaal....
knufs Anita

Rianne83

• Gast
« Reactie #42 Gepost op: december 08, 2007, 16:05:43 pm »
Gisteren de docycycline opgehaald en vandaag door het drinkwater gedaan. Het gaat nu goed met ze, op 1 valkje na. Haar neusje zat weer verstopt, dat heb ik er af gepeuterd. Daarna begon ze meteen te proesten en kwam er vocht uit het neusje. Zij heeft dus ook wat doxy in de snavel gehad. Hopelijk zie ik gauw verbetering bij haar.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #43 Gepost op: december 09, 2007, 00:18:19 am »
Hopen dat het gauw over is allemaal  :-*