Hoi Janina,
Ik heb hem in het afgelopen jaar geregeld een stuk papier gegeven, maar daar had hij geen enkele belangstelling voor. Nu is het popje in de weer met wat druivenranken (daar maakt ze keurige kleine takjes van), maar het lijkt Aagje weinig te boeien (die zit gewoon onderdrukt te wezen op zijn touw).
Maar goed ik heb Aagje ondertussen wel meer zien/horen doen wat ik niet van hem gewend ben, dus wie weet.
Zijn stuitbeentjes zijn echter goed te voelen, maar ik begrijp dat die methode ook niet waterdicht is. En ik ben ook niet zo ervaren, dat ik al honderden aagjes door mijn handen heb laten gaan. Ik zou natuurlijk een paar borstveertje kunnen opsturen om het DNA te laten bepalen. Maar hij is toch al zo zielig de laatste maand. Het popje heeft hem geregeld bij zijn voetje en dan stoot hij een heel erg zielig klinkend fluitpiepje uit. Hij heeft best wel grote bruine oogjes en daar kijkt hij dan zo sneu mee. Echt je hart breekt voor hem. Ik zou het niet over mijn hart kunnen verkrijgen om hem dan ook nog een paar borstveertjes uit te trekken. Hij kijkt me vast nooit meer aan, als ik dat doe. Dat van dat popje heeft hij me ook nog niet vergeven.
Daarom probeer ik op dit forum dus wat wijzer te worden wat betreft aanwijzingen in gedrag

.
Zetten mannetjes ook wel eens een kraagje op? En zeggen ze ook "toet"?
O ja, soms doet ie wel romantisch tegen de kwast van zijn touw en dan knikt hij met zijn kopje op en neer. Tot dusverre heb ik dat geïnterpreteerd als een poging om zijn touw te verleiden tot het maken van kleine touwtjes.
In ieder geval alvast bedankt voor alle adviezen.
grtz,
Annette