Auteur Topic: O kom er eens kijken  (gelezen 2344 keer)

kokosnoot

• Gast
Re: O kom er eens kijken
« Reactie #15 Gepost op: juni 23, 2008, 22:14:11 pm »
aaaaaaaaaaaaaaah  :hart:

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #16 Gepost op: juni 24, 2008, 08:34:01 am »
Leuk dat jullie haar ook zo lief vinden!
Ik ben er toch zo wijs mee! :hart:
Ik moet ook zeggen dat van alle gaaienkoppels ik een edelkoppeltje ook het allermooiste vind. Net alsof je 2 soorten gaaien hebt. Die combinatie van dat mooie felgroene naast dat diepe rode. Zo mooi!
Ik vind het wel jammer dat er relatief zo weinig bekend is over het hebben van een tam (edel)huiskamerkoppeltje. Maar ook die verhalen worden steeds meer. Toch blijft het een beetje een pioniers-gevoel. Maar we zullen zien hoe het uit gaat pakken.

(Ooit twijfelde ik vreselijk voor welk soort gaai ik moets gaan. Na veel info en veel wachten en veel wikken en wegen, heb ik besloten om voor een edel te gaan. Het is de tijd en het overwegen waard geweest. Want ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik voor de edel heb gekozen. Sterker nog, ik ben zo blij dat ik voor een edel heb gekozen, ik word er steeds gekker van)

Ik kan overigens niet wachten om weer op kraambezoek te gaan en de kleine Lizzy weer vast te houden. Ze zal de volgende keer dat ik haar zie, wel bijna helemaal rood zijn!

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: juni 24, 2008, 09:00:10 am »
Edelkoppeltje is zoo mooi.  :hart:

Ik hoorde laatst op tv dat het mannetje zo groen is zodat hji niet opvalt in het bos enzo. En het vrouwtje daar en tegen juist weer extra opvalt. En dat komt doordat ze met die kleuren haar nest kan beschermen. Schrikt af. En ik heb begrepen dat het vrouwtje verre van monogaam is. En ze vele mannetjes kan hebben.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #18 Gepost op: juni 24, 2008, 09:12:37 am »
Geweldig Angelique!! De edelpopjes zijn ook zo mooi! :hart: Komt deze ook bij Rob vandaan of ergens anders? Fam. de Moor ofzo? En wordt hij met de hand gevoed (denk het wel)? ;)

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #19 Gepost op: juni 24, 2008, 10:36:58 am »
Edelkoppeltje is zoo mooi.  :hart:

Ik hoorde laatst op tv dat het mannetje zo groen is zodat hji niet opvalt in het bos enzo. En het vrouwtje daar en tegen juist weer extra opvalt. En dat komt doordat ze met die kleuren haar nest kan beschermen. Schrikt af. En ik heb begrepen dat het vrouwtje verre van monogaam is. En ze vele mannetjes kan hebben.

Ja klopt helemaal. Het popje is ook rood zodat ze goed opvalt voor het mannetje. Maar het popje is niet monongaam, maar het mannetje ook niet hoor!  :)
Dat is toch wel anders dan bij de meeste gaaien. Daarom ben ik ook benieuwd hoe het door de jaren heen met een huiskamerkoppel zal gaan.

Geweldig Angelique!! De edelpopjes zijn ook zo mooi! :hart: Komt deze ook bij Rob vandaan of ergens anders? Fam. de Moor ofzo? En wordt hij met de hand gevoed (denk het wel)? ;)

Het popje komt idd ook bij Rob vandaan. Ze is niet verwant aan Mr Darcy.
Ze wordt idd handgevoed. Omdat Rob het zo druk heeft, wordt ze handgevoed door Corina van Senna's papegaaien.
En Corina heeft nu 4 baby-edels zitten, allemaal van ongeveer dezelfde leeftijd. Ze heeft dus wel (pleeg)brusjes.

Wie had ooit gedacht dat ik later toch een papegaai zou krijgen? Laat staan twee!  :dance:

cosch

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: juni 24, 2008, 10:59:51 am »
 :)

Ja dat weet ik echt nog goed hoor dat je je aan het voorbereiden was om over een paar jaar een gaai te nemen. Maar zo enthousiast werd dat je niet meer kon wachten. Zo was het toch???  :)

Echt super leuk voor je. Gun het je van harte.
2 papegaaien zijn zo leuk. De interactie tussen die 2. De gekke dingen die je ga meemaken omdat ze of elkaar pesten of juist als bondgenoten dingen gaan uitvreten.... zo leuk.

Je gaat echt geen spijt krijgen!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #21 Gepost op: juni 24, 2008, 11:53:07 am »
Wat geweldig Angelique, het is nu al zo'n poepie  :hart: en die 2 namen is helemaal super natuurlijk ( ook 1 van mijn favoriete boeken / film ook )

Veel plezier met alle voorpret!  :-*

Offline Lejah

• Super Parrot
« Reactie #22 Gepost op: augustus 20, 2008, 22:28:53 pm »
Door de vakantie heb ik niet aan een update gewerkt. Maar de kleine Lizzy woont nu al een tijdje bij ons thuis!
Toen we haar ophaalden is ze gelijk meegegaan naar de camping en ze weet dus nu niet beter of ze woont in een voortent en slaapt in een caravan. Dit rare huis waar ze nu is, ziet ze voorlopig nog als haar vakantieadres! :)
Mr Darcy en Lizzy waren erg nieuwsgierig naar elkaar in het begin en hebben ook volop met elkaar gesnaveld! Maar nu heeft Mr Darcy ongetwijfeld door dat Lizzy een blijvertje is en is er wat veranderd in zijn opstelling. Helemaal toen Lizzy hem voor het eerst van zijn standaard afjoeg! Dus vanaf nu is Mr Darcy druk bezig om Lizzy te intimideren en weg te jagen. Dus het klinkt allemaal als een zeer gezonde ontwikkeling, want ja een beetje jalouzie hoort erbij he. ;)
Lizzy is echt een prachtig edelpopje! (al zeg ik het zelf) Ze is zo lief! Ze schreeuwt wel een beetje, en soms ook een beetje meer dan een beetje, maar ze is nog een baby, dus het komt ongetwijfeld allemaal goed. Verder is ze echt heel lief, helemaal geen territoriumdrift zoals Mr Darcy in het begin wel had. Je kan Lizzy overal aanraken en van alles met d'r doen, zelfs de kinderen kunnen dat. Echt een scheetje is het! :hart:

Kijk maar eens hoe mooi ze is geworden:

En een van de eerste ontmoetingen tussen Mr Darcy en Lizzy:

cosch

• Gast
« Reactie #23 Gepost op: augustus 20, 2008, 22:35:35 pm »
Ohhhhhhh joh
Geweldig zeg!
Van harte gefeliciteerd!

Offline NaOmi_W

• Super Parrot
« Reactie #24 Gepost op: augustus 20, 2008, 22:48:06 pm »
Inderdaad een mooi popje  :hart:

Goed dat alles zo lekker loopt!  :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #25 Gepost op: augustus 20, 2008, 22:55:16 pm »
Het is een beauty  :hart:

Gefeliciteerd met je mooie meisje  :-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #26 Gepost op: augustus 20, 2008, 22:57:11 pm »
ow wauw geweldig gezicht zeg!!  :hart: :hart:

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #27 Gepost op: augustus 21, 2008, 07:58:27 am »
erg mooi!!
en je hebt gelijk hoor een edelkoppel blijft het mooist en is een genot om te zien!!

:thumsup: