Hallo allemaal,
Ik heb twee halsbandparkieten op bezoek maar die twee zijn zo nerveus, ik wordt er zelf ook verschrikkelijk nerveus van.

het zijn een mannetje en een vrouwtje die in een papegaaienkooi zitten, en ik geloof dat het vrouwtje telkens de kooi op en neer klimt.
wat kan ik doen om ze rustiger te krijgen, ik had begrepen dat ze dit ook doen bij bij mijn tante waar ze vandaan komen.
zijn niet tam, wil ze wel kortwieken zodat ze lekker naar buiten kunnen.

kan ik ze uit elkaar halen zodat ze wat rustiger worden? zitten eigenlijk al de vanaf dat mijn tante gekocht heeft heel jong al bij elkaar.
het mannetje (tenminste dat denk ik) is wel rustig, maar als het vrouwtje onrustig is, begint het mannetje ook.
Is het ook normaal dat ze schreeuwen, tenminste ik denk dat het schreeuwen is want het klinkt erg hard in ieder geval, ik ben hele rustige vogels gewend.
ik hoop dat iemand een tip heeft voor mij, want mijn tante ligt ernstig ziek in het ziekenhuis en ik zal ze nog een hele tijd bij me hebben denk ik.
op zich zijn het prachtige vogels en ik hoop echt dat ik er wat mee kan met die twee.
Groetjes Jose