Auteur Topic: Pinpointen  (gelezen 3446 keer)

cosch

• Gast
Pinpointen
« Gepost op: oktober 06, 2008, 15:59:41 pm »
Doet jouw vogel dat veel en duidelijk?

Als ze boos of opgewonden zijn dan gaat het zwart van de pupil heen en weer. Van klein naar groot. Dat heet pinpointen.
Gisteren hadden we het er over dat Qwiebus dat nooit doet.

Bij Kaya is dat heel duidelijk te zien. Bij hem kunnen die pupillen soms heel klein worden. Bij Coco en Gijsje is het ook wat minder te zien.

Offline Bobbie

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pinpointen
« Reactie #1 Gepost op: oktober 06, 2008, 16:28:51 pm »
Bij mij doen ze dat ook niet veel. Gisteren zag ik het heel duidelijk bij Dinky. De 2 valkparkieten zijn sinds kort ook in de vogelkamer en Bertje landde naast Dinky. Zo  :o, zo klein had ik haar pupillen nog niet gezien. Ze deed hem niets maar was flink boos. Dat was voor mij de reden de valkparkieten allebei weer naar de huiskamer te doen. Zo'n pootje is er zo afgehapt. :hot:

Verder wordt er hier weinig gepinpoint. Ik zie wel eens van groot naar iets kleiner maar zo duidelijk als gisteren had ik het hier nog niet gezien.

Offline sandra

• Broedrijp
« Reactie #2 Gepost op: oktober 06, 2008, 18:45:54 pm »
 :cry: Paco doet dat als ik in de buurt kom en wanneer ik dan m'n arm uitsteek om hem op te laten stappen òf om te kroelen dan is het hap!!! Opstappen moet ie dan sowieso wel hoor, tis niet dat ik dan toegeef...

??? de eerste 2 weken mocht ik hem helemaal kroelen en er is bij mijn weten niets wat ik verkeerd gedaan heb, hij heeft schijnbaar gekozen voor Michel als kroelmaatje.

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #3 Gepost op: oktober 06, 2008, 23:10:44 pm »
Als Sundae het doet is het bijna eng  :o die licht fel oranje ogen en dan van die piepkleine pupillen  :nailbiting:
Eerst zag ik 'm alleen opgewonden zo maar gister was hij volgens mij boos, en dan dat loopje erbij  :)
Heel langzaam en brede staart  ;D ik kan 'm niet storen en zomaar pakken als ie lekker op de voliere
bezig is, hij wil dan gewoon z'n gangetje gaan en geen gezeur aan z'n lijf  tongue2

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #4 Gepost op: oktober 06, 2008, 23:25:10 pm »
hier doen ze het ook , echt boos heb ik ze nog niet meegemaakt
maar wat ons wel opvalt is , dat als ze aandachtig aan het luisteren zijn , ze het ook doen ,dat pinpointen,
marc en ik vermoeden dat ze dan gewoon heel aandachtig aan het luisteren zijn en dan ook zo veel meer opnemen , maar dit is wat wij vermoeden

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #5 Gepost op: oktober 06, 2008, 23:47:31 pm »
Sjakko doet het alleen als ze iets héél lekkers krijgt en Yiska.. oef, die doet het als hij boos is en opgewonden (ook blij opgewonden, vrolijk fluitend!).   ;)

Offline Diesel

• Broedrijp
  • Lorre en Diesel
« Reactie #6 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:12:11 am »
Bij Lorre zie je het ook heel duidelijk ... nog niet eens alleen het pinpointen , maar het lijkt wel of het oranje ook feller word als hij boos , blij of opgewonden is .....
Bij Diesel zie ik het af en toe
« Laatst bewerkt op: september 21, 2011, 19:44:55 pm door Pascal »

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: oktober 07, 2008, 09:16:45 am »
en Yiska.. oef, die doet het als hij boos is en opgewonden (ook blij opgewonden, vrolijk fluitend!).   ;)

Ja Loes,

Amazones doen het heel erg. Altijd bij het opgewonden zijn van kleine tot grote situaties.

Orrie hier ook.