Auteur Topic: wil nog niet duidelijk praten!!!  (gelezen 2943 keer)

bianca

• Gast
wil nog niet duidelijk praten!!!
« Gepost op: november 21, 2008, 13:27:01 pm »
mijn grijsje crockie wil nog steeds niet duidelijk praten wel veel geluiden na doen en fluiten maar woorden homaar wel brabeld hij wat maar is onverstaanbaar  hij is nu bijna anderhalf jaar oud is dit normaal of moet ik er wat aan gaan doen? en zo ja wat?groetjes bianca

Offline 180sonic

• Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • ~ Cor & Lucky ~
Re: wil nog niet duidelijk praten!!!
« Reactie #1 Gepost op: november 21, 2008, 13:43:05 pm »
Het is belangrijk dat je altijd dezelfde dingen doet, dat merk ik hier ook,
als je op een andere toon hoogte of een andere snelheid een bekend woord zegt kan het zijn dat ze het niet herkennen,
en het "opnemen" als een heel ander woord!

geduld is altijd van toepassing natuurlijk :)

Maar ik denk ook dat je er rekening mee moet houden dan niet alle gaaien praters zijn,
net als wij mensen, daar zit ook wel eens een stille tussen toch?

Offline Marijke

• Net zelfstandig
« Reactie #2 Gepost op: november 21, 2008, 14:54:25 pm »
hoihoi,

Wij hebben ook een grijsje, Qwiebus is volgende een jaar oud. Ze fluit en immiteerd ook, alleen praten doet ze nog echt. Het is ook maar net hoeveel tijd je er in steekt. Wij hebben er bewust voor gekozen om ze niet altijd uit de kooi te hebben. Want ik vind dat ze een ritme moeten hebben Daardoor praat onze Qwiebus nog niet. Geduld, ze zal eens gaan praten!

Zegt ie al wel hallo...? of zegt ie helemaal niets..? Ach het is leuk dat ze kunnen gaan praten, maar vind het belangrijker dat ze geen ongewenst gedrag vertonen.
Volgens mij moet een grijsje zo rond de 9 maanden  kan ook later zijn..?gaan praten. Maar als je heel de dag aan het werk bent.. dan zal het wat langer duren!

groetjes marijke

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: november 21, 2008, 17:42:43 pm »
En.... je moet niet verwachten dat ieder grijsje gaat praten. Ik ken er wel die helemaal niets zeggen. Het moet ook niet de bedoeling zijn als je een grijsje koopt, je dat doet ómdat hij praat. Want die garantie heb je namelijk niet..  ;)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #4 Gepost op: november 21, 2008, 18:17:06 pm »
ben het met loes eens

niet elke gaai praat
de ene is een brabbel kont de andere is goed in imiteren de ander praat als een gek
sommige doen het allemaal

sommige zijn goed in kunsjes

garantie heb je nooit veel oefenen kan helpen

cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: november 21, 2008, 18:49:06 pm »
Ik heb er ook een die niet praat, maar die kan wel weer heel mooi fluiten.

Probeer maar es wat gekke geluiden te maken.
Kiekeboe spelletjes doen het altijd goed bij de gaaien.  ;)

jet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: november 21, 2008, 18:51:21 pm »
Hier zie ik ook heel goed verschil, pimmetje zei ook alleen maar kiekeboe toen die 1 jaar was en lotje is een mand of die nu en die heb ik al een hele woordenlijst horen oprakelen.

Ik ben wel de hele dag thuis en zitten ze los hier maar ben echt niet de hele dagen met ze bezig, heb ook nog wel wat anders te doen :)

sommige mensen praten de hele dag tegen een papagaai, ik niet, ben blij dat als alle mannen de deur uit zijn dat ik dan eens niet hoef te kletsen.

ik zou er zeker niks aan gaan "doen" bianca :-*

Offline vivke

• Senior Parrot
  • keitoffe site!!! heel informatief!!:
« Reactie #7 Gepost op: november 21, 2008, 22:55:59 pm »
wat de meesten zeggen is wel zo hoor, niet elke grijze praat of doet kunstjes
kheb hier 3 sprekers of beter gezegd lawaaimakers , soms héél verstaanbaar , soms weer niet , soms dagenlang het zelfde woord en ineens hoor je het niet meer
men 4de lawaaimaker is geen grijze maar rosee en die praat ook en soms zelf duidelijker dan de grijzen  ???

Offline baloutje

• Aangepikt eitje
« Reactie #8 Gepost op: november 22, 2008, 22:59:46 pm »
niet ieder grijsje wil of kan praten  sommige zijn echte fluiters en de andere is een prater  .  zelf hebben we 2 grijsjes  ballou is een echte babbelbox soms wel eens te druk en ben ik blij dat ze de snavel ff hou  :) shaggy is meer een fluiter en begin nu pas ook te kletsen maar heeft de voorkeur voor fluiten en echt mooi verschillende deuntjes 1 keer horen en hij probeert je na te doen binkey(roseetje) kan ook enkele woordjes maar die hang liever op de kop lawaai te maken  :) en bowie (edeltje) probeert al wat te brabbelen die is bijna 5 maanden dus dat word nog wat
ballou begon met 7 maanden te praten
shaggy met bijna 2 jaar
binkey met 8 maanden

afwachten en geduld  en mischien na veel oefenen komt het woordje vanzelf maar belangrijker is geniet van iedere dag met je gaaitje

groetjes van ballou shaggy binkey en bowie

l.gouweloos

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: november 23, 2008, 19:03:47 pm »
mijn chico kon je in het begin ook moelijk verstaan maar je moet telkens het zelfde woord herhalen pas als hij het zeg dan andere woordjes proberen zet hem op want ik kan mij heel goed voorstellen dat je het leuk vind als het een prater wordt  :thumsup: :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #10 Gepost op: november 23, 2008, 19:28:22 pm »
Heel veel praten met je gaai  :)

Maar idd lang niet alle gaaien zijn praters, dus wees niet teleur gesteld als ie het niet gaat doen  ;)

bianca

• Gast
« Reactie #11 Gepost op: november 24, 2008, 14:25:27 pm »
wauw wat een reacties lief en bedankt allemaal!
ik was erg benieuwd naar het praten van jullie gaaitjes maar mijn indruk is ook als hij niet wil praten jammer dan als hij maar zo lief voor me blijft.een erg ondeugende maar lieve crockie. gr bianca

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #12 Gepost op: november 24, 2008, 19:32:14 pm »
wauw wat een reacties lief en bedankt allemaal!
ik was erg benieuwd naar het praten van jullie gaaitjes maar mijn indruk is ook als hij niet wil praten jammer dan als hij maar zo lief voor me blijft.een erg ondeugende maar lieve crockie. gr bianca

Goed zo!! Dat is de reactie waar ik op hoopte. Er zijn ook mensen die zo'n schat wegdoen omdaat ie niet praat!  :-*