Auteur Topic: Eendjes voeren!  (gelezen 1549 keer)

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Eendjes voeren!
« Reactie #15 Gepost op: januari 11, 2009, 16:32:48 pm »
:CENS ik had altijd begrepen dat je vogels en eendjes niet moet voeren,
omdat je ze dan bind aan die plaats of vijver of jou tuin,
en ze zo niet meer zelf gaan zoeken naar eten, en ze dus afhankelijk gaan worden van de gene die komt voeren..

Echt onzin. Ze kunnen het nu héél erg goed gebruiken. In dit soort periodes gaan er echt véél dood van de honger. Ik heb hier bij de rozijnen wel 5 merels die er op af komen allemaal met normaal hun eigen territoriumpje. Ze jagen elkaar ook weg, maar komen allemaal wel aan bod gelukkig. Zodra ze weer wormen kunnen vinden gaan ze die vanzelf weer eten he? ;)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #16 Gepost op: januari 11, 2009, 17:51:26 pm »
Ik had pas een folder van de Vogelbescherming doorgelezen, daarin stond dat vogels zich juist niet binden aan 1 plaats, want als die plaats ´wegvalt´ hebben ze niks meer.
Ze zoeken dus meerdere plaatsen op waar zij eten kunnen vinden.

Ook stond daar bij dat het hele jaar door bijvoeren een goed idee is, zeker nu en in het voorjaar met de jonkies.

Offline Nicky

• Super Parrot
  • Parakeet-Crazy
« Reactie #17 Gepost op: januari 11, 2009, 21:03:57 pm »
:CENS ik had altijd begrepen dat je vogels en eendjes niet moet voeren,
omdat je ze dan bind aan die plaats of vijver of jou tuin,
en ze zo niet meer zelf gaan zoeken naar eten, en ze dus afhankelijk gaan worden van de gene die komt voeren..

Zomers moet je dat niet doen nee, maar nu kunnen ze niet zoeken naar eten want er is niets, alle sloten zijn dichtgevroren, hier zwemmen ze normaal nooit, is diep water, eenden zitten meestal in slootje.
Dus hier zijn ze nu aan de mens overgeleverd, zodra het ijs weg is gaan ze hier ook weer weg.  ;)
Is jaren geleden ook zo geweest, toen het ook zo koud was.
Als je zomers eenden voert worden ze lui en gaan alleen elkaar pesten dus dat doe ik nooit. Maar nu is heel ander verhaal, ze hebben echt HONGER!
« Laatst bewerkt op: januari 11, 2009, 21:05:38 pm door Nicky »