Auteur Topic: Welke vogel?  (gelezen 14288 keer)

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Ken je papegaai ...
Re: Welke vogel?
« Reactie #15 Gepost op: februari 15, 2009, 18:17:58 pm »
laat ik die steenparkietjes nu een van de mooiste soorten purrhura's vinden! :hart: bedankt voor de foto, waar heb je die vandaan?

Ik las in je andere topic dat je deze leuk vindt, daarom even geplaatst ;)
Deze heb ik bij Pets place gekocht destijds. Ze worden dit voorjaar
3 jaar. Ik heb er door omstandigheden iets te weinig werk is gestopt
om ze helemaal handtam te krijgen maar ze zijn van zichzelf al nieuwsgierig
dus dat scheelt. Als je ze eenmaal op de hand hebt en ze zijn gewiekt
zijn ze een stuk rusiger en blijven ze wel zitten.

Laura

• Gast
« Reactie #16 Gepost op: februari 16, 2009, 20:47:27 pm »
Goed dat je je goed laat informeren.

De 'last' die je kunt hebben van een vogel valt en staat met de opvoeding (en ook een gedeelte karakter)
Dus voor een heel groot deel heb je zelf in de hand of de vogel, rustig, sociaal, aanhankelijk of eenkennig is.

Een vogel geeft stof. Daar kom je niet onderuit.

Ik persoonlijk dacht ook meteen aan een pyrrhura toen ik je berichtje las.
Leuk, speels en brutaal vogeltje met een karakter en durf van een ARA  :)
Met een beetje geluk gaat tie ook praten.

Ook zou je eens kunnen kijken naar bijv een bonte boer. Ook super leuke vogeltje. Qua grote tussen een papegaai en parkiet in.

Succes met je keuze!

Gr Corina

Hoi Corina, Heb jij ook ervaring met een bonte boer? Is die even gemakkelijk als een pyrrhura en hebben ze beiden evenveel aandacht nodig?

gr laura

cosch

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 16, 2009, 21:12:02 pm »
Hey,

Nee ik heb zelf geen Bonte Boer. Heb ze wel meerdere malen in levende lijve meegemaakt. Heb ze altijd vreselijk leuk gevonden. En ooit eens zeer ernstig overwogen om er een aan te schaffen. Ze schijnen zo speels en leuk te zijn. Echt kleine papegaaitjes.
Ik denk dat het qua aandacht niet veel zal uit maken.

Ik denk dat een pyrrhura in de opvoeding iets makkelijker is. Maar dan doe ik een persoonlijke aanname die ik niet kan bewijzen.

Gr Corina

arnootje

• Gast
« Reactie #18 Gepost op: februari 16, 2009, 21:17:20 pm »
Ik denk niet dat je dat zo kan zeggen, elke vogel is een individu. En elke vogel heeft aandacht nodig, en juist veel aandacht als ze alleen zitten.

Je moet en mag het niet onderschatten hoeveel tijd erin kruipt. en dat 7 dagen in de week 365 dagen per jaar en afhankelijk van de leeftijds verwachting van de vogel 5, 10, 25, 50 jaar lang.

Onze vogels zijn er smorgens altijd minimaal een uurtje uit, daarna gaan ze terug de kooi in en als we thuiskomen rond 4 uur komen ze er weer uit. In het weekend zijn ze er vanzelfsprekend langer uit. Ook is het ritme wat je ze aanleert van belang.

De aandacht die je geeft hoeft natuurlijk niet altijd continu 1 op 1 te zijn, maar door ze deel te laten nemen aan het normale huishouden, tegen ze praten, gek doen etc etc is natuurlijk ook allemaal aandacht.

Ik denk dat een pyrrhura in de opvoeding iets makkelijker is.

ja en nee, Pyrrhura's zijn echte volhouders, doordrammers. En geven niet snel ergens aan toe, maar je accepteert makkelijker iets van een Pyrrhura. kan dit moeilijk uitleggen.

Laura

• Gast
« Reactie #19 Gepost op: februari 16, 2009, 21:30:07 pm »
^^^
Ja dat er veel tijd in gaat zitten dat begin in steeds meer door te krijgen door dit forum ;). Ik ben wel nieuwsgierig geworden over het verschil in gedrag van het bb en de pyrhura. Ik zou wel een keer bij je willen komen kijken als je dat goed vind, dan kan ik ze eindelijk een keer in levende lijve mee maken :)

arnootje

• Gast
« Reactie #20 Gepost op: februari 16, 2009, 21:33:28 pm »
dan zie je een pyrrhura en een meyertje en 2 grijsjes. Nou dan kun je wat indrukken opdoen  ;)

Ik vind het prima hoor, we regele e rest wel even via Pb of email ok

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #21 Gepost op: februari 17, 2009, 18:07:50 pm »
zolang je maar geen edel koopt :P