Welkom op Parkieten-land. Veel plezier hier!
alhoewel hij ook wel af en toe nukken heeft.
Dat ligt aan de naam.

Overgaan op pellets is vaak moeilijk. Er zijn er maar enkelen die zonder weerstand meteen pellets eten.
Ik zou, zoals nicole zegt, ook een ander soort proberen. Dat kan al groot verschil uitmaken.
En het is helaas toch: de aanhouder wint.
Je mag em alleen niet met een lege krop laten slapen. Dus 's avonds voor het slapen gaan nog even een eetlepel zaad. Zodat hij wat in zijn krop heeft maar niet genoeg heeft om de volgende dag weer te vasten. Dit is overigens op advies van vogelartsen zelf. Dus dat is dan wel belangrijk.
Als hij eenmaal pellets eet, gaat het wisselen onderling vaak wat beter.
Ik ben sinds vandaag aan het proberen om 3 grijsjes te gaan overzetten op andere pellets. Ik ben benieuwd hoe lang zij eigenwijs zullen blijven.
Succes!
Je moet er wel van uit gaan dat zij je manipuleren waar je bij staat. Ze zullen altijd proberen om te zorgen dat je toch weer hun oude eten geeft. Ze zijn zo ongelovelijk slim. Daarom moet jij proberen om hem te manipuleren.
een voorbeeld: toen ik Coco op harrisons wilde zetten was het ook een heel gevecht. Duurde al een week.
Op een gegeven moment ben ik met em op de bank gaan zitten. Heb net gedaan of ik de harrisons aan het eten was en hij het niet mocht hebben. Dus ik een beetje boos doen van: coco afbljiven. Niet doen. En uiteindeljik toegegeven dat hij ook mocht en sindsdien eet meneer het.

Dus dan weet je ook dat het gewoon aanstellen is. en dat ik in dit geval slimmer ben geweest. Maar het wil neit zeggen dat me dat nu weer gaat lukken op deze manier.
Maar het is het proberen waard!