Auteur Topic: Eigen pellet ontwikkelen  (gelezen 3470 keer)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
Re: Eigen pellet ontwikkelen
« Reactie #15 Gepost op: februari 26, 2009, 20:41:51 pm »
in 2 e exloermond zit een dierenwinkel die Zelf Pellets kan maken. Hij is volgens zeggen benaderd om pellets te maken voor een bepaald merk. (ik moet bekennen dat ik niet verder gevraagd heb aangezien de man niet mijn sympathie heeft)
Zou je inlichtingen willen inwinnen .. moet je zijn bij  dierenspeciaalzaak T vossie  in 2e exloermond. hij heeft wel de apperatuur!

cheesy2 Sommige mensen  tongue2

Dankje Melina. Het is niet zo dat ik mijn eigen pellet wil ontwikkelen hoor. Ik ben van mening dat er inmiddels voldoende goede pellets op de markt zijn. Ik heb liever dat deze doorontwikkeld worden, dan dat de consument straks helemaal niet meer weet wat ze moeten geven.

Offline aschra

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Vrouw
  • joly en keesie en Dirk
« Reactie #16 Gepost op: februari 26, 2009, 22:58:52 pm »
Ik denk dat het net zo iets is als met hondenvoer, als je voldoende afneemt kan je een eigen label op het voer laten zetten en is het net of het ander voer is.

melina

• Gast
« Reactie #17 Gepost op: februari 27, 2009, 07:17:55 am »
hij maakt ook bv snoepjes voor honden enzo. Maar de moeilijkheid is dat je verhoudingen van de  ingredienten zou moeten samenstellen. en dat komt in mijn ogen erg nauw. ,dan nog de grondstoffen moeten selecteren. Nee, niets voor mij.

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #18 Gepost op: februari 27, 2009, 09:48:34 am »
Maar de moeilijkheid is dat je verhoudingen van de  ingredienten zou moeten samenstellen. en dat komt in mijn ogen erg nauw. ,dan nog de grondstoffen moeten selecteren. Nee, niets voor mij.

Dat is zeker moeilijk. Met een goed onderzoeksteam van labaratoriummensen en wetenschappers is dit ook niet op eigenhoutje te doen. Je krijgt ook te maken met het houdbaar maken van het voer etc etc.

Ik zou zelf het risico niet willen nemen om iets van eigen brouwsel op de markt te brengen met alle gevolgen vandien.

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #19 Gepost op: mei 09, 2009, 19:55:04 pm »
  :a036:     djarno en prada eten hier allebei ecobird en doen het er harstikke goed op  :thumsup: niks mis met de ontlasting en ze stinken niet  :CENS djarno zit er nu een jaar op en is er echt mee vooruit gegaan  ;) hij is steviger geworden zit goed in zijn verenpak en  prada vind het heerlijk die blijft er van ete  :) gr marianne