Als ik het goed begrijp zitten er dus zowel grasparkieten en valkparkieten bij elkaar in één ruimte ?
Is deze ruimte binnen of buiten en hoe beschut zitten ze ?
Voor buiten kweek is het te laat in het jaar, ook voor grasparkieten, want de jongen die dan nog moeten uitvliegen zitten midden in hun eerste grote jeugdrui als we midden in de winter zitten.
Maar zitten je vogels meerendeels binnen en goed besschut tegen kou en vorst, dan is het wel te doen.
Het valkenblok weghalen kan een optie zijn, maar juist bij valkparkieten zoeken zij dan toch zelf een beschut hoekje of plekje om eventueel hun eitjes te kunnen leggen en deze zou ik dan direct weghalen.
Ze kunnen de blokken van grasparkieten wel verstoren maar passen er toch niet in, dus de kans is groter dat zij elders in de ruimte een plekje gaan zoeken.
Zelf heb ik een ruime buitenvolière met zowel grasjes en valkparkieten en deze hebben altijd vreedzaam naast elkaar gebroed, maar bij mij gaan toch echt uiterlijk begin September alle blokken weg en mogen ze ook niet meer als 2 broedrondes doen.
Eventuele eitjes die nog gelegd werden, terwijl ze niet meer mochten broeden, werden hier vervangen voor nep eitjes zodat alle blokken tegelijkertijd eind Augustus/begin September verwijderd konden worden.