Auteur Topic: zoektocht naar een nieuw kameraadje  (gelezen 1985 keer)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
zoektocht naar een nieuw kameraadje
« Gepost op: april 12, 2010, 10:57:57 am »
Mijn lieve notjes is laatstleden overleden en gaat vanavond naar de VA om te laten nakijken voor de doodsoorzaak.

Eerst dacht ik van nee,geen vogels meer.Alles weg en geen voiliere laten zetten.

Nu Notjes was mijn tamme Rosei colli met een plukprobleem,een erg nerveus diertje en eenkennig.

Ik zou een vogeltje uit mijn andere groepen kunnen halen (ficheri of rosei colli) maar deze zijn allesbehalve rustig en te oud om tam te maken,maar ik vind het jammer er eentje uit de groep te trekken omdat ik er weer één in huis wil halen.

Ik kan ook er zelf eentje fokken (ficheri dan wel te verstaan) ,maar ik kan het zelf niet met de hand opvoeden ivm mijn werk.En zo een delicaat werk laat ik liever aan ervaren kwekers.

Ik weet echter nog niet welke soort parkiet of papegaai ik wil.Geen kopie van notjes ,ik wil mijn zoon niet constant die naam horen roepen (erg triest hoe mijn zoon haar wakker wou maken door middel van haar te roepen).Elke vogel heeft zijn voor en nadelen.

Zo heb ik een mail gestuurd naar iemand die een zonparkiet te koop staan heeft en naar een fokker die aga's heeft,maar blijkbaar is een zonparkiet echt niet aan te raden,iemanervaring mee?

Offline Marian

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
Re: zoektocht naar een nieuw kameraadje
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2010, 11:39:21 am »
a gosj heel veel sterkte  console

Offline smie

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 12, 2010, 12:55:38 pm »
Zonparkieten staan bekend om hun veel en hard geluid, menig kweker heeft deze al opgeruimt om buren ruzie te voorkomen.
voor binnen zijn deze dus eigenlijk totaal niet geschikt echt vanwege het volume bijna de gehele dag door.  ;)

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #3 Gepost op: april 12, 2010, 13:03:18 pm »
Dank je,ook voor het lawaai knappen we ervan af.

mijn vriend zou het liefst weer een aga in huis hebben,zo de gulden middenweg,maar ik sta ook open voor andere opties  ;)

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #4 Gepost op: april 12, 2010, 15:39:30 pm »
zo jammer voor je vogel  :cry:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #5 Gepost op: april 12, 2010, 17:07:56 pm »
gaan straks kijken naar een personata bij een kweker,misschien hebben we dan eentje gevonden  :-*

Offline coco

• Birds are the most amazing thing in the world
  • Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Welkom op de site
« Reactie #6 Gepost op: april 12, 2010, 17:09:33 pm »
Succes  :thumsup:

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #7 Gepost op: april 12, 2010, 20:01:20 pm »
Eerst morgen een gloednieuwe kooi gaan halrn,we hebben toegezegd op de personata,hij heet sloeber.

Hadden nog keus om een rosei colli te nemen,maar we gaan toch voor de personata. :thumsup:

Nu nog geen nieuws van de VA ,net de 2 dode dieren binnengebracht+uitwerpselen.Hoop van notjes dat het van ouderdom is en van de andere dat het geen besmettelijke ziekte was.Hoe oud worden aga's ongeveer?

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #8 Gepost op: april 14, 2010, 21:25:24 pm »
Ja goed en slecht nieuws.... :nailbiting:

Goede nieuws is,ik heb gisteren 3uren rondgereden op zoen naar een geschikte kooi en er 1 gevonden,onze sloeber opgehaald enne die vond ze super,hij is enorm territoriaal.

Slecht nieuws en weet niet echt wat ik ermee moet.
Notjes had een vergiftiging die voorkomt door muizen,snap het niet ze stond binnen ,kan dit via het zand onderaan haar kooi???heb een grote zak staan in onze vogelruimte.Geen uitwerpselen gezien.

Ander vogeltje idem + longontstekeng+schedelbreuk :o.Ik had deze even appart gezet omdat hij nog niet bij mijn andere aga's kon.Is waarschijnlijk te vlug opgevlogen om bij de anderen te komen

Thuis gekomen en meteen alle zand uit sloebers bak verwijderd.Morgen ontsmettingsmiddel halen+poetsgerief+ verf en de vogelruimte organizen zal de oplosssing moeten bieden toch?We hebben met muizen gezeten,maar er alles aan gedaan dat deze niet bij de vogels konden...

iemand tips?

marieke

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2010, 08:22:23 am »
je bent niet de enige hoor die muizen heefd, je kan plankjes met muizenlijm op overal leggen tegen de kanten en je zaad en zand in een ton doen met deksel op, kijk ook of je soms ergens een gaatje heb waar muizen binnen kunnen komen en plaats je kooi niet tegen een muur want muizen kruipen langs de muur de kooi in.

Offline spritetje

• Pas uitgevlogen
« Reactie #10 Gepost op: april 15, 2010, 14:51:16 pm »
zaad zat al in een ton,ga ik nu ook met het zand en het afval doen.Heb vandaag poetsgerief weest halen en verf (watergedragen geen solvent) en nu ga ik alles omkeren in die ruimte en mijn muren schilderen,nieuwe armatuur hangen etc...Zodat alles veel cleaner lijkt.nieuw plafond en zo muiswerend afwerken want het hangt mijn keelgat uit  tongue2