Auteur Topic: gat onder in snavel  (gelezen 4004 keer)

Busdriver1986

• Gast
gat onder in snavel
« Gepost op: juli 03, 2010, 16:25:41 pm »
ik dacht dat het normaal was maar hoor van anderen weer niet

mojo mijn catharina parkiet heeft in zijn onderste deel van de snavel een half maantje eruit. vanf zijn borst zeg maar. ik kan het niet op de foto krijgen dus hoop dat jullie snappen wat ik bedoel. zal anders wel een tekening proberen te maken ervan.

verder gaat het wel goed met hem. is nu beetje warm hier binnen dus heb vaker het badje in de kooi staan en hij zit af en toe te hijgen en met zijn vleugels wijd. maar las dat dit normaal is om tempratuur te regulieren.

maargoed wie kan mij vertellen of die snavel normaal is. hij eet normaal drinkt nogmaal heb geen veer in me kooi zien liggen dus verder lijkt hij normaal en gedraagt die zich ook normaal.

gat zit er al sinds ik hem heb en word volgens mij ook niet groter. lijkt erop dat de snavel gewoon zo ontwikkeld is

Offline Speggel

• Broedrijp
  • Geslacht: Vrouw
  • Stimpy, Druif,
Re: gat onder in snavel
« Reactie #1 Gepost op: juli 03, 2010, 16:33:32 pm »
hallo, zoals je het vertel is het inderdaad normaal, je ziet het eigenlijk bijna niet, maar alle kromsnavels hebben wel zo'n "gaatje" als je het niet weet is het inderdaad vreemd om te zien, ik zie het hier eigenlijk niet omdat het niet opvalt.

anders wachten we hier alsnog even af totdat het gelukt is dat je er een foto van heb  :pics:
het zal mij hier ook niet lukken om er een foto van te maken, maar als hij verder gewoon normaal eet drinkt en leeft...
no worry ;)

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: juli 03, 2010, 16:42:12 pm »
krijg hem nog steeds niet goed tam dus goede foto's maken gaat nog niet echt lukken. :hot:

let niet op mijn teken kunsten. maar zo ziet het er van onder een beetje uit.
hij heeft daar ook nog wat grijs dons haar dus misschien dat het daardoor komt dat het beter zichtbaar is maar maakte me een beetje zorgen.
zeker omdat ik binnenkort nog een 2e erbij ga krijgen.

gaat om het zwarte deel tussen snavel en veren heb het hier op de tekening iets overdreven

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: juli 03, 2010, 18:20:15 pm »
dit is een totaal andere vogel maar hier zie je het ook dus denk dat het zo hoort

Offline smie

• Broedrijp
« Reactie #4 Gepost op: juli 03, 2010, 18:26:55 pm »
 :) dat is heel normaal hoor dat een vogel daar een stukje over heeft.  ;)

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #5 Gepost op: juli 03, 2010, 19:50:32 pm »
zeker normaal!
vanaf daar loopt trouwens de tong ;)

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: juli 03, 2010, 20:01:21 pm »
zeker normaal!
vanaf daar loopt trouwens de tong ;)

dankje. ben ik weer gerust gesteld.
mojo raakt nu wat donsveertjes kwijt en op die plek zit nog behoorlijk wat dons dus ik denk dat het daarom nu zo opvalt.

overigens heb ik een vermoeden dat mojo toch een pop is :CENS ben ik niet zo blij mee omdat ik duidelijk om een man had gevraagt.
maargoed van de week eens even langs de kweker kijken of hij al een jong blauwe catharina heeft zitten om bij mojo te zetten.
dan maar hopen dat mojo geen eieren gaat leggen :hot:
maar dat duurt nog een paar maandjes denk ik.

zie aan zijn/haar staart maar 1 zwarte punt van zo'n centimeter lang dus denk dat het een pop is. kweker had het erover dat dit na een half jaar pas echt goed te zien is, dus we wachten af

en jammer genoeg heb ik hier een paar buren met goede oren anders had ik ook nog een valkje uit het marktplaats topic aangeschaft maar helaas. tenzij iemand goede isolatie tips heeft

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #7 Gepost op: juli 04, 2010, 10:20:15 am »
ik heb een valkje, en woon letterlijk , in een kartonnen huis, de vloeren zijn van hout, en de wanden van gipsplaat,
en geen van mijn buren heeft last hoor! En lucky kan goed gillen als wij weg gaan hoor!  :hot:

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #8 Gepost op: juli 04, 2010, 10:40:19 am »
weetje waarom ik denk dat dat "gat"daar zit..
ALs de snavel helemaal door zou lopen tot aan de keel.. kunnen ze hun snavel toch niet makkelijk open doen?
maar dat is mijn fantasie hoor weet niet of het daar echt voor is.. :-[
maar het is volkomen normaal... ;)

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #9 Gepost op: juli 04, 2010, 11:29:41 am »
ik heb een valkje, en woon letterlijk , in een kartonnen huis, de vloeren zijn van hout, en de wanden van gipsplaat,
en geen van mijn buren heeft last hoor! En lucky kan goed gillen als wij weg gaan hoor!  :hot:

haha misschien bedenk ik me nog wel een keer maar voorlopig hou ik het bij de catharina's. tenminste nu is het er nog 1 van de week even bij de kweker langs kijken wat hij nog heft zitten.
en misschien dat er dan op den duur nog een valk of een pyrrhura bij komt. maar dat zien we dan wel weer

Busdriver1986

• Gast
« Reactie #10 Gepost op: juli 04, 2010, 11:31:28 am »
ALs de snavel helemaal door zou lopen tot aan de keel.. kunnen ze hun snavel toch niet makkelijk open doen?

ik las een paar post terug dat vanaf dat punt de tong begint. maar ik had het nog niet op andere foto's gezien dus maakte me er een beetje zorgen om. misschien dat het straks minder zichtbaar is na de eerste rui ofzo. maar in ieder geval bedankt voor de info :thumsup:

Offline Antonia

• Senior Parrot
  • Ken je papegaai ...
« Reactie #11 Gepost op: juli 04, 2010, 11:52:05 am »
Ik moet eerlijk bekennen dat ik bij mijn aller eerste vogel ook zoiets had
van, wat is dat  :-[ maar gelukkig, niks aan de hand  :thumsup:

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #12 Gepost op: juli 04, 2010, 12:08:24 pm »

logische gedachte ja!

maar volgens mij hebben alleen kromsnavels dit hoor.. :CENS

Offline ka1987

• Net zelfstandig
« Reactie #13 Gepost op: juli 04, 2010, 13:45:39 pm »
sonic kijk eens naar de foto die eerder geplaatst is  ;) dat is geen kromsnavel   :)
en die heeft het ook.. :)
rijstevogel denk ik ofzo... :-[

:-*

Offline 180sonic

• Senior Parrot
  • ~ Cor & Lucky ~
« Reactie #14 Gepost op: juli 04, 2010, 15:10:38 pm »
oh echt! cool!  :)