Ik had al een berichtje gezet over een klein vogeltje met een spreidpootje.
Zaterdag heb ik dat vogeltje bij de ouders weggehaald want er zat bloed aan beide kanten van het nekje. Ik dacht, dat komt niet goed. Dus erbij weg en met de hand gevoerd.
Dit vogeltje is behoorlijk gehandicapt, het ene pootje staat helemaal naar rechts en het andere pootje is ook niet goed. Hij loopt als het ware op zijn elleboog.
Het lijfje lijkt wel kromgegroeid zodat het staartje ook niet recht zit.
Verder is ie vreselijk monter, een erg lief beestje.
Ik weet dat een "echte" kweker zo'n diertje allang had gedood, maar dat kan ik niet. Echter, een normaal leventje zal hij/zij niet krijgen.
Het is een moeilijke kwestie, want ik weet niet echt goed wat te doen. Moet ik hem gewoon verder laten krummelen of is het beter om hem te laten inslapen bij de dierenarts?
Er zaten nog twee vogeltjes in het nest, die hebben we er gisteren uitgehaald. Ook die werden geplukt. Alledrie krijgen ze nu van mij voeding, dat gaat goed.
Ook deze twee diertjes hebben de pootjes niet helemaal normaal staan, alleen zijn ze niet zo slecht als het kleintje. Dus dat moet wel goedkomen volgens mij.
Het is een heel gedoe, ik hoop dat ik het goed heb gedaan en dat dit gaat lukken

. Even druk ermee, maar dat vind ik niet erg.
Groetjes van Christa