Auteur Topic: Forpus (sterk verhaal of niet?)  (gelezen 2766 keer)

Bozzee

• Gast
Forpus (sterk verhaal of niet?)
« Gepost op: februari 02, 2005, 20:38:36 pm »
Ik heb pas geleden een verhaal gehoord, en enerzijds geloof ik het en anderzijds vond ik het een sterk verhaal.

Dit ging over het kweken met de Forpus Coelestis, tijdens de kweek nadat de eerste eieren gelegd waren was de man overleden.
Nadat de jongen uit waren gevlogen heeft hij de jongen laten zitten bij de pop in de kweekkooi. Tot zijn grote verbazing had de pop weer eieren gelegd, en nu komt het bevruchte eieren. Waarschijnlijk was ze bevrucht door 1 van haar jongen. :o
Nu weet ik niet hoe lang dat daar overheen is gegaan, maar het kunnen geen maanden zijn geweest.

Ik stond er eerst verbaasd van te kijken, maar later begon ik steeds meer te twijfelen. Wat denken jullie is het mogelijk??

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
Re: Forpus (sterk verhaal of niet?)
« Reactie #1 Gepost op: februari 02, 2005, 20:44:02 pm »
als de jonge mannen oud genoeg waren wel, maar zoals je al zegt, waarschijnlijk heeft er niet zo lang tussen gezeten.

fujimo

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: februari 02, 2005, 22:14:34 pm »
zou goed kunnen Bozzee, Catharina mannen zijn met 3 maanden al vruchtbaar, dus waarom bij de Forpus niet  ;)

Asura

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: februari 03, 2005, 17:12:59 pm »
(dat hadden wij met 1 van onze cavia's... die kwam zwanger uit de dierenwinkel en binnen no time was ze weer zwanger door haar enige zoontje.. maar dat was ook echt een macho en wat we ook verzonnen om hem bij de vrouwtjes weg te houden, hij verzon altijd wel een oplossing (klom over een superhoog muurtje heen, wist het deurtje open te schuiven, etc. etc.) maarruh, dit is een vogelforum dus ik zal m'n mond houden.. :-X sorry!)

Ik moet dus oppassen met Mikootje!! :o

Ingmar

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2005, 13:41:28 pm »
 :)

Offline thewolf

• Net zelfstandig
  • Geslacht: Man
  • Dit forum is top!!
    • een kromsnavel site
« Reactie #5 Gepost op: juni 07, 2005, 23:27:01 pm »
zou goed kunnen Bozzee, Catharina mannen zijn met 3 maanden al vruchtbaar, dus waarom bij de Forpus niet  ;)

nou ik weeet dat bij forpussen echt een jaar oud moeten zijn ik heb zelf 2 koppels die net nog geen jaar zijn maar daar komt ook niks van in dat ze kunnen broeden , omdat ze gewoon te jong zijn, vandaar , een forpus man moet echt een jaar zijn om te bevruchten , en dat is mijn ervaring en bij zebravinken is het weer anders  ;)