Auteur Topic: Even voorstellen op het forum  (gelezen 1476 keer)

Offline Rimo

• Bevrucht eitje
  • **
  • Geslacht: Man
    • PyrrhuraLand
Even voorstellen op het forum
« Gepost op: juni 29, 2012, 22:09:01 pm »
Hallo,

Mijn naam is Richard 39 jaar,getrouwd,3 kinderen en woonachtig in Schoonhoven(Zuid-Holland).

Heb pas mijn voliere klaar en mijn eerste koppel Pyrrhura's heb ik sinds gisteren in de voliere.

De voliere is van hout en heb een apart binnenhok waarin de nachthokken zijn geplaatst met broedblok.

Mijn koppel Pyrrhura's is een Hypoxantha pop en een mooie Blauwe man,beide uit 2011 en uiteraard met DNA certificaat en netjes met vaste voetring.

Ze zijn tam en eten uit je hand,zijn zeer speels en lekker actief,vinden het heerlijk om een zonnepitje of een stukje fruit uit je hand te eten,mijn zoontje van bijna 4 vind het ook helemaal geweldig  :thumsup:

Hier even wat foto's van mijn voliere,binnenhok en uiteraard de vogels.
De foto van de buitenvoliere is niet up to date,er ligt nu zand op de bodem met schelpen en er hangen ook speeltjes in waaronder schommels.
Zal daar binnenkort even een foto van maken.

Voliere

Binnenhok

Nachthok

Koppel Pyrrhura's

Pyrrhura Molinae Hypoxantha Pop

Pyrrhura Molinae blauw Man

Hoop hier veel plezier te hebben en leuke mensen te leren kennen.

Groeten,
Richard

« Laatst bewerkt op: juni 29, 2012, 22:18:44 pm door Rimo »

Offline Bert

• Uit de jeugdrui
  • los pajaros
Re: Even voorstellen op het forum
« Reactie #1 Gepost op: juni 29, 2012, 22:29:43 pm »
 :welcomewave: Richard.
Mooi koppel vogels heb je .
Een mooie volliere maar houd er rekening mee dat je met kromsnavels en zekers met Z amerikanen heel veel onderhoud heb met een houten
volliere want ze knagen er echt doorheen . ( Lijken soms wel bevers i.p.v. vogels  ;D )

Offline Betty

• Aan de leg
  • Geslacht: Vrouw
  • Jack & Jill
« Reactie #2 Gepost op: juni 29, 2012, 22:56:53 pm »
Welkom  :-*

Zeker pyrrhura's zijn grote knagers, die vreten de stok onder hun poten vandaan  ;D

Offline RelicBert

• Eendags kuiken
« Reactie #3 Gepost op: juni 30, 2012, 01:11:37 am »
Richard,

Als ik je voliere zo bekijk, valt dat doorknagen denk ik nog wel mee, kwestie van in de gaten houden. Wat mij een groter probleem lijkt is het deurtje in je buiten voliere. Hier gaan ze een keertje door ontsnappen op een moment dat jij het niet verwacht, dat je denkt dat ze zo tam en gewend zijn en dus zorgeloos naar binnen gaat . . . . :nailbiting:

En dan roetsch, weg zijn je vogels.  :cry: :cry: :cry:

Hier ook meegemaakt. Gelukkig zijn onze vogels teruggevonden  :thumsup:, maar wat een verdriet en onzekerheid als ze weg zijn, dat gun je echt niemand.

Maak dus aub iets van een sluisdeur. Wij hebben niet zo'n mooie houten voliere, gewoon een aluminium ding. Ik heb een losse sluisdeur gemaakt die we voor de deur rijden als we de voliere binnen gaan. Pyrrhura's zijn mooie, actieve en inteligente vogels, maar ook ware kunstenaars in ontsnappen.

Gr.
Bert

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: juni 30, 2012, 09:25:07 am »
Bert heeft een punt, is een beetje eng zo ;) Verder prachtig hoor je voliere!! (en je pyrrhuraatjes natuurlijk, heerlijke vogeltjes, heb er zelf ook 1 in de hiuskamer ;) ).

Offline Rimo

• Bevrucht eitje
  • **
    • PyrrhuraLand
« Reactie #5 Gepost op: juni 30, 2012, 10:29:06 am »
Iedereen hartelijk dank voor de reacties.
Ik maak me geen zorgen om de houten voliere,ken mensen die ze al jaren in een houten voliere hebben.
Verder heb ik het gaas aan de binnenkant en bij de palen dubbel.
Een sluis kan zeker handig zijn,maar ik ga alleen de voliere in als de vogels binnen zijn,dus wegvliegen kunnen ze nooit ;-)

Offline Ineke

• Super Parrot
  • Knabbel,Balou, Vaaltje,Sunny en Rikkie.
« Reactie #6 Gepost op: juni 30, 2012, 10:30:34 am »
prachtige voliere!!! welkom op PLF!

Offline Betty

• Aan de leg
  • Jack & Jill
« Reactie #7 Gepost op: juni 30, 2012, 11:19:41 am »
Een sluis kan zeker handig zijn,maar ik ga alleen de voliere in als de vogels binnen zijn,dus wegvliegen kunnen ze nooit ;-)

Dat zei ik dus ook en floep  :o