ik denk dat er heel veel wegen zijn de naar rome leiden. of te wel heel veel manieren zijn die goed zijn!
Het is heus niet zo dat alleen op haar manier vogels tam worden, het is vast ook belangrijk je eigen gevoel hier in te volgen.
ik zal de vogel wel zeker wieken, want een niet tamme vogel uit de kooi halen dat wordt zeker jagen.
Ik zelf heb altijd de mazzel gehad met jonge vogels. Nee dat is niet waar, Knabbel en Babbel kwamen uit de winkel, waren verre van tam.
de eerste 2 jaar zijn ze niet uit de kooi geweest. Toen Knabbbel een legkipje werd, heb ik ze gewiekt en ze veel uit de kooi gehaald. Gewoon op het eiland, wennen aan het andere. en ja met ze op de grond gaan zitten , opstappen en belonen. Babbeltje was toen hij vorig jaar overleed (4,5 jaar oud) best redelijk tam. Knabbel de pop, ging altijd wat trager. Maar mijn meisje is nu heerlijk knuffelbaar en lief en stapt goed op. leuk vind ze het niet, maar ze staat alles toe.
Knabbel was dus 2 jaar toen ik echt met haar aan de gang ging.
Met een vogeltje van 8 weken heb je een enorme voorsprong.
wieken. lekker los laten, oefenen, belonen (met je stem en zonnepitjes, trosgierst) en geduld! komt vast goed!!
Veel succes!!