Auteur Topic: Pen afgebroken  (gelezen 1165 keer)

Nanda

• Gast
Pen afgebroken
« Gepost op: juni 22, 2005, 23:07:01 pm »
Tatoo had al een aantal nieuwe pennen aan de buitenkanten van zijn vleugels.
Ik wilde ze laten groeien om alles in ene weer te laten kortwieken.
Alleen is hij vandaag zo druk aan het badderen geweest in zijn drinkbakje (wat gepaard gaat met wild gefladder enzo) dat 1 van de buitenste pennen is afgebroken. :'(
Ik zag het vanavond aan een druppel tje bloed wat op het drinkbakje ligt. Ik was me rot geschrokken, dus snel op onderzoek uit. En ja, hoor, ook op de stokken wat bloed en onderin de kooi lag een afgebroken veer.
Ik vond het zo zielig, ik had hen vanmiddag wel even horen krijsen maar verder niets aan hem gemerkt.
 Nu ik erop let zie ik wel dat hij wat met zijn vleugeltje trekt :'(

Omdat ik zo geschrokken ben heb ik meteen de schaar gepakt en alles wat uitgegroeid is heb ik afgeknipt. Eigenlijk ging dat wel goed.

Hij zit nu nog wel wat te frunniken aan die vleugel (ook aan de andere vleugel die ik ook heb geknipt hoor) Het voelt iets onwennig weer denk ik voor hem, hij is druk in de weer om alles weer op orde te krijgen.

Ik hoop dat ie geen pijn heeft. Kan ik nou nog iets doen voor hem, omdat hij toch een wond aan zijn vleugel heeft. Of is het een kwestie van afwachten??

En wat kan er in het ergste geval gebeuren?

fujimo

• Gast
Re: Pen afgebroken
« Reactie #1 Gepost op: juni 23, 2005, 00:58:25 am »
Normaal gesproken gaat dit van zelf over.
Vaak zie je bij grijsjes die geknipt zijn dat er een nieuwe pen doorkomt dat hij afbreekt en dat gaat gepaart met wat bloed.
Het gaat van zelf weer dicht hoor en ook de nieuwe pen gaat meteen weer groeien.

Ik zou me er geen zorgen over maken nanda

Nanda

• Gast
Re: Pen afgebroken
« Reactie #2 Gepost op: juni 23, 2005, 13:10:44 pm »
maar het was net een nieuwe pen :'(