Auteur Topic: Vraagje scoubidou  (gelezen 2117 keer)

languuuhh

• Gast
Vraagje scoubidou
« Gepost op: april 21, 2005, 09:14:27 am »
hoi
ik hoorde laatst dat als je heel  een hele dikke draad daarvan maakt waar ze bijv op kunnen zitten en je wilt het zelf maken dat je het beste met van dat scoubidou draad kan doen voor die genen die dat niet kennen het is plastic draad

wat vinden jullie ervan??

groetjes wendy
« Laatst bewerkt op: april 21, 2005, 14:17:07 pm door BirdmAster »

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: vraagje scoubidou
« Reactie #1 Gepost op: april 21, 2005, 10:46:37 am »
Ik weet dat in een vorig forum gewaarschuwd werd voor dat spul... Er is een tijdje sprake van geweest dat het schadelijk zou zijn voor kleine kinderen ie het in hun mond stoppen etc. Volgens mij las ik later weer dat het niet schadelijk was..Toch zou ik er zonder er het fijne van te weten dus voorzichtig mee zijn! ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 21, 2005, 10:47:54 am »
Ja inderdaad en je kunt ook met Sisaltouw zo'n draad maken. Maar dan met de knopen van Scoubidou!
Dan krijg je ook een dik draad!

Gr Corina

Wickingh

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 21, 2005, 10:55:08 am »
Hai,

in die scoubidou draden zijn giftige weekmakers verwerkt, nu is het zo dat iedereen elke dag gifstoffen binnenkrijgt.
Als dit niveau onder bepaalde normen/concentraties blijft is er geen gevaar voor de gezondheid.
Aangezien de meeste scoubidou draden voor de mens onder het gevaarlijke niveau bleven is de ophef weer geluwd.
Vogels hebben door hun fysiek echter veel kleinere hoeveelheden gifstoffen nodig om aan de kritische grens te komen.Ik zou dan ook zeer voorzichtig zijn omdat de kans op schade voor onze vogels niet onderzocht is.

mvg Frank

Koosje

• Gast
Re: Vraagje scoubidou
« Reactie #4 Gepost op: april 21, 2005, 19:22:43 pm »
Ik zou het ook niet doen hoor.
Beter gebruik je inderdaad sisal .. dit is een natuur touw.
Beter wat veiliger dan onveilig toch?

Offline Neophema Plaza

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
    • George Steinz
« Reactie #5 Gepost op: april 21, 2005, 21:50:48 pm »
wij hebben de touwen van onze schommel (1 meter lang) in de voliere opgenagen aan een touw wat met die technieken in elkaar geknoopt is maar dan van gewoon touw.

languuuhh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 22, 2005, 10:42:07 am »
bedankt voor de reactie ik twijfelde er ook erg over