Auteur Topic: De ogen van je papegaai  (gelezen 1796 keer)

amacera de pera

• Gast
De ogen van je papegaai
« Gepost op: februari 05, 2005, 20:56:05 pm »
de ogen van je papegaai

het valt mij op dat de ogen van lora zo mooi kleuren als ze zit te praten de randen worden dan helemaal oranje ook als wij fluiten of tegen haar zingen , maar bij pedro is dat niet zo die oranje rand zie je bij hem niet ,hij heeft alleen z'n zwarte kraal oog ook is pedro erg rustig zegt niet veel eingelijk niets zit alleen wat te kirre .
is dit misschien omdat hij jonger is dan lora ? of is dit iets anders? misschien weet iemand wat dit is .     gr ann
« Laatst bewerkt op: februari 06, 2005, 23:53:40 pm door fujimo »

fujimo

• Gast
Re: de ogen van je papegaai
« Reactie #1 Gepost op: februari 06, 2005, 10:40:55 am »
normaal gesproken heb ik wel eens gehoord dat als een gaai opgewonden is de ogen welleens rood/oranje gaan kleuren en verdwijnt dit weer als die situatie voorbij is.
Misschien wordt Lora wel opgewonden als ze lekker zit te babbelen

groeten Eric

amacera de pera

• Gast
Re: de ogen van je papegaai
« Reactie #2 Gepost op: februari 06, 2005, 13:20:06 pm »
ja dat zou mogelijk zijn ze sprijd haar staart dan ook vaak ,maar in verhouding tot lora lijkt pedro wel doof stom hij reageerd nergens op alleen als je hem laat opstappen dat maak hij een brom geluid en heel af en tot geeft hij een schreeuw.en lora is echt geen drukte schopper .
daar integen speeld pedro wel met de speeltjes en daar kijkt lora weer met der gat niet naar om.
deze vogels llijken als twee druppels water op elkaar (uitelijk dan ) maar zijn in hun doen en laten een verschil als dag en nacht         

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: De ogen van je papegaai
« Reactie #3 Gepost op: april 06, 2005, 12:12:50 pm »
In het NOP viel me ook weer eens op hoe prachtig die ogen van de amazones zijn...  :hart:

amacera de pera

• Gast
Re: De ogen van je papegaai
« Reactie #4 Gepost op: april 09, 2005, 22:09:39 pm »
nu beginnen er ook van die mooie randen om de ogen van pedro te komen ,nog niet zo breed als bij lora maar ze zijn er wel en ook als pedro zit te kwebbelen worden ze feller . het is een mooi gezicht het zijn net lampjes die aan en uit gaan

gr ann