Ik ben eigenlijk altijd op zoek naar ervaringen van mensen met hun papegaai. Nu valt er over de grijze roodstaart altijd genoeg te lezen. Ik zou graag wat meer ervaringen willen horen van mensen met een kaketoe, Jardine papegaai, edelpapegaai etc. Als een soort soort beschrijving. Over de Jardine kan je bij soort beschrijving alleen lezen dat het een clown is etc. Dit vind ik een heel algemeen verhaal, want op een andere site lees ik bijvoorbeeld dat ze door hun intelligentie heel dominant kunnen zijn en dit testen door te bijten etc. Veel vinden deze soort dan ook niet echt geschikt voor kinderen (echter bij soortbeschrijving staat dat dat het een ideale papegaai is voor jonge gezinnen etc.?). Nu weet ik dat het karakter sterk kan verschillen en veel met opvoeding te maken heeft, maar dit vind ik best tegenstrijdig. De info heb ik van
www.wingscc.com/jardine/Ben heel benieuwd naar de Jardine, kleine geelkuif kaketoe, goffini en uiteraard de Ducorps (maar daar heb ik nog geen eigenaar van weten te vinden die deze soort in huis houd).