Auteur Topic: Nieuw voerbakje  (gelezen 1757 keer)

Brenda

• Gast
Nieuw voerbakje
« Gepost op: april 24, 2005, 13:28:16 pm »
Okay, we hadden eerst gewoon 1 voerbakje en 1 drinkensbakje. Als hij wat kreeg zoals een stukje ei, dan deed ik dat gewoon bovenop het gewone voer. Nu ik hier lees wat ze allemaal mogen en wat goed voor ze is enzo dacht ik, dan is het handiger een apart bakje daarvoor te nemen.
Dat heb ik nu dus, maar hij eet er nog niet uit. Hij durft er wel langs te lopen enzo maar niet uit te eten. Zo had ik er ei in gedaan maar at hij het niet, legde ik het in het andere bakje (lang laten liggen wordt het ei vies van dus ja is zonde) dan at hij het gelijk op.
Moet ik het gewoon zo volhouden en er telkens wat lekkers in leggen op de hoop dat hij het gaat snappen (wat vast gebeurd na een poosje) of hebben jullie nog andere tips?

Wickingh

• Gast
Re: Nieuw voerbakje
« Reactie #1 Gepost op: april 24, 2005, 13:36:54 pm »
Hai Brenda,

je hebt het antwoord zelf al gegeven , ja gewoon volhouden dan komt het best goed,

mvg Frank

Cosch

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: april 25, 2005, 09:40:57 am »
Ja inderdaad! Ze proberen je uit hoor!
In het begin kunnen ze gewoon panisch zijn van dingen. Mijn Coco bijv van een tak in zijn kooi! Piepen en niet meer in de buurt komen van die stok! Hij klom nog liever via de tralies als dat hij langs die stok moest!
Gewoon geen aandacht aan geven en 1 dag later hing hij er onderste boven aan te bengelen!

Het komt vanzelf goed.

Gr Corina

Brenda

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: april 25, 2005, 20:24:18 pm »
Dat aanstelgedoe ken ik inderdaad wel van nieuwe speeltjes. Dat heeft hij nu niet meer zo erg en met dit bakje ook niet... hij eet er alleen niet uit.
Ik heb nu de zonnebloempitten uit zijn gewone voerbak verwijdert en daarin gedaan, kijken of het werkt  :)

Cheetah

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: april 26, 2005, 19:00:10 pm »
Dat met de zonnepitten moet werken ;)

Brenda

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: april 26, 2005, 20:12:29 pm »
Ja, klopt helemaal, hij heeft de zonnepitten mooi gegeten uit dat bakje  ;D

Riboet

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: april 28, 2005, 22:12:57 pm »
Riboet had ook een tweede bakje. Alles wat daar in ging, was anders dan het gewone voer. We noemden het daarom altijd een snoepbakje. Op een gegeven moment wist ze gewoon dat als ik bij dat bakje kwam er iets extra lekkers te halen viel.

Cheetah

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: april 30, 2005, 11:43:38 am »
Riboet had ook een tweede bakje. Alles wat daar in ging, was anders dan het gewone voer. We noemden het daarom altijd een snoepbakje. Op een gegeven moment wist ze gewoon dat als ik bij dat bakje kwam er iets extra lekkers te halen viel.

Elke keer verbaas ik mij steeds weer hoe slim deze vogels zijn ;)