De gang is hier een 'straf' voor Favo als ze aan de inmiddels tot stompjes gereduceerde gekortwiekte veren bijt. Het effect was tot nog toe nihil. Maar vVanmorgen echter zag ik het haar ook doen en ik ben boos kijkend op haar afgelopen (voliere was dicht) en met heel lage stem gesnauwd Faaaavoooooo! En ze keek naar mijn idee toch verschrikt op. Plukte aan een nagel (een teken van onzekerheid, doet ze momenteel veel) en na enige aarzeling klom ze terug op de stok in plaats van achterstevoren aan de tralies te blijven hangen. Toen ze op stok zat en niet meer plukte en enige seconden 'normaal' deed, was het natuurlijk weer een ongelooflijk lief en mooi

gaaitje en toen pas heb ik de deur geopend. Het zonder te zeggen in de gang zetten, is blijkbaar niet de juiste methode. De lage stem (en hij is dan echt laag hoor, de hond Beau wil ook wel eens niet luisteren en tegen hem grom ik dan op een heel lage toon en nou meteen dat ik zijn aandacht weer heb hihi) en de dreiging van de gang lijken nu toch vruchten af te werpen.
Uiteraard zijn ze voor de rest van de dag alweer vrij...