Auteur Topic: Maatje  (gelezen 1230 keer)

dutchgerard

• Gast
Maatje
« Gepost op: augustus 06, 2005, 16:37:08 pm »
Hallo allemaal,

Ik zou graag een maatje voor onze Gino aan willen schaffen, niet dat hij ooit veel alleen zit maar gewoon voor zijn welzijn.
Wat zou erbij kunnen passen inplaats van een 2e grijsje? Gino zit in een hele ruime kooi zodat er makkelijk 2 gaaien in kunnen leven. Een 2e grijsje kan natuurlijk ook leuk zijn............ maar ik dacht dat een andere lieverd ook wel leuk zou kunnen zijn.
De kooi staat als ik thuis ben (meestal dus) altijd open maar Gino komt er zelden uit zichzelf uit. Wie kan mij adviseren over een 2e gaai?
m.v.g. dutchgerard.

Zit net nog even wat te spitten in het forum, misschien is het een idee om een gaai van het N.O.P. een goed tehuis te geven?
Hoe kan ik dit aanpakken?
« Laatst bewerkt op: augustus 06, 2005, 17:07:08 pm door dutchgerard »

Nanda

• Gast
Re: Maatje
« Reactie #1 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:08:32 pm »
Volgens mij kan dat niet hoor, een vogel uit de NOP halen ???

dutchgerard

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:12:13 pm »
Kwam zomaar bij me op, ik weet het ook niet maar misschien is het beter om een "verwaarloosde" papegaai een goed thuis te geven voor de rest van zijn of haar leven? Iemand ideetjes?

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #3 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:22:18 pm »
Nee, uit het NOP kun je geen gaaien kopen of meenemen.

Dit staat op hun site NOP

Wij kopen noch verkopen papegaaien. Dit wordt nogal eens beweerd door kwaadwillende papegaaienhandelaren en een paar dierenartsen. Begrijpelijk dat zij dit zeggen? Tja, als u weet dat iedere door de NOP opgevangen papegaai geen handel of behandeling betekent, dus geen inkomsten voor deze groep, dan begrijpt u dat zij dit aan iedereen vertellen die daar een gewillig oor voor heeft.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #4 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:24:03 pm »
Uit het NOP kan je geen gaai halen inderdaad, maar er zijn genoeg zielige gaaien hoor in huiskamers. Je zult er vanzelf wel één tegenkomen die ergens weer weg moet.. Op marktplaats staan er ook zat aangeboden.
Alleen denk ik niet dat je de illusie moet hebben dat ze samen in een kooi kunnen. Dat zaou mooi meegenomen zijn, maar zeker in het begin niet samen zetten.. Na verloop van tijd kun je dan altijd nog zien of het samengaat!

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #5 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:25:28 pm »
In sommige dierenwinkels zitten ook wel eens zielige gaaitjes  :(

dylantjuh

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:28:18 pm »
Dat is zielig, ze zien er nooit goed uit ook, kan ze beter bij een kweker kopen

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #7 Gepost op: augustus 06, 2005, 17:30:43 pm »
Dat is zielig, ze zien er nooit goed uit ook, kan ze beter bij een kweker kopen

Eerst even lezen Dylan  :P

Citaat
Kwam zomaar bij me op, ik weet het ook niet maar misschien is het beter om een "verwaarloosde" papegaai een goed thuis te geven voor de rest van zijn of haar leven? Iemand ideetjes?

Vandaar  ;) ;) ;)