Auteur Topic: zeer rustige grijze...normaal?  (gelezen 2139 keer)

@eric

• Gast
zeer rustige grijze...normaal?
« Gepost op: augustus 06, 2005, 22:52:27 pm »
Beste mede papegaaien vrienden,

Na Coco hebben we ons ontfermt over een grijze op leeftijd ( 20+) die heel erg geplukt is.
Het plukken proberen we te voorkomen dmv de hier aanbevolen brandnetel/knoflook thee, afwachten.

We hebben hem nu een week en Rocco is zo rustig dat ik mij na het bekijken van de ziekteverschijnselen in dit forum wel een beetje zorgen ga maken.
Spelen doet Rocco nauwelijks, hij praat weinig en zit eigenlijk de hele dag op zijn stok te gapen en slapen.
Nu wil ik jullie vragen of dit normale verschijnselen zijn die bij een nieuw baasje horen of is het toch misschien iets anders?
Rocco eet en drinkt normaal en hij ziet er wel erg kaal maar toch wel gezond uit.
Graag jullie meningen.

PS...de brandnetelthee bevalt mij zeer goed en omdat er nu zoveel brandnetels zijn vraag ik me ook af of ik nu heel veel kan knippen om ze te bewaren ( drogen) voor de winter.
Bedankt ( Frank ) voor het meedenken en groeten ,Eric

carlito

• Gast
Re: zeer rustige grijze...normaal?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 07, 2005, 11:10:32 am »
hij is waarschijnlijk nog aan het wennen, zoniet hoop ik dat het met de leeftijd te maken heeft.
Hoe ouder hoe rustiger???

Wickingh

• Gast
« Reactie #2 Gepost op: augustus 07, 2005, 12:56:08 pm »
Hai Eric,

die thee is gevolg bestrijding, je zal ook moeten denken aan het oplossen van de oorzaak.

Dan moet je 1st achter de oorzaak van het plukgedrag zien te komen.
Is het stress of heeft hij verkeerde voeding gehad.
Als er twijfels zijn over de gezondheid , kan je beginnen om eens een ontlastingsmonster te laten onderzoeken, daar kan men al veel uithalen,

mvg Frank

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: augustus 07, 2005, 14:49:58 pm »
hij is waarschijnlijk nog aan het wennen, zoniet hoop ik dat het met de leeftijd te maken heeft.
Hoe ouder hoe rustiger???

Mijn grijze Japie is 27 jaar en alles behalve rustig. Dus leeftijd zegt niet veel in deze. Hij is welleens rustig, maar dat zijn maar vlagen. Als ie eenmaal op dreef is, dan ............  ;D

carlito

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 08, 2005, 10:58:52 am »
Mijn grijze Japie is 27 jaar en alles behalve rustig. Dus leeftijd zegt niet veel in deze. Hij is welleens rustig, maar dat zijn maar vlagen. Als ie eenmaal op dreef is, dan ............  ;D
ik had nogthans hoop dat onze grijze met ouder worden rustiger zou worden  ;)

Cosch

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 08, 2005, 11:06:47 am »
Spelen doet Rocco nauwelijks, hij praat weinig en zit eigenlijk de hele dag op zijn stok te gapen en slapen.

Weet niet wat er van waar is, maar ik heb ooit es begrepen dat veel gapen op kortademigheid/benauwdheid kan wijzen. Maar dan zul je vast ook wel andere verschijnselen zien.  :CENS
Anders kun je even een apk (algemene papegaaien keuring) laten doen! Ben jezelf van de twijfels af en weet je gelijk of het beestje gezond is!

Gr Corina

@eric

• Gast
« Reactie #6 Gepost op: augustus 08, 2005, 21:24:37 pm »
Bedankt allen voor het meedenken. :thumbsup:

Rocco ziet er goed gezond uit en hij gaapt veel voordat ie de ogen weer eens sluit.
Hij oogt ook best tevreden eigenlijk.

Maar tja, ik ben van coco het wilde en ondeugende gedrag gewent en dan kijk je toch raar op bij zon stille vogel.
Voorlopig houd ik het op aanpassingsproblemen , is het binnen een redelijke tijd niet beter geworden ga ik zeker een bezoek brengen aan een dierenarts.

Gr Eric

Tommy

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 08, 2005, 23:05:52 pm »
Hoi ;)
Hoelang woont hij nu bij jullie? Het kan natuurlijk heel goed zijn dat ie nog moet wennen, zeker als hij bij zn vorige baas niets gewend was kwa speelgoedjes en nieuwe dingen.
Voor de zekerheid kun je altijd eens langs een vogelarts gaan.

Brandnetels kun je inderdaad heel goed drogen om later te gebruiken voor thee hoor :-*

Veel succes met Rocco! ;)

Cheetah

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 10, 2005, 15:26:53 pm »
Zelf heb ik 2 grijsjes hier, Jodie en Dino.

Jodie is alles behalve rustig en is verschrikkelijk druk!!! De hele dag fluit of brabbelt ze door.
Dino daarintegen is erg rustig en praat alleen op bepaalde tijdstippen. Het verschilt dus per vogel.
Deze vogels zijn beiden 11 maanden en erg gezond.

Ik denk dat de vogel moet wennen. Zelf lijkt het mij het beste als je de vogel toch laat controleren bij een dierenarts.