Auteur Topic: Overdreven veel wassen?  (gelezen 2663 keer)

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
Overdreven veel wassen?
« Gepost op: augustus 12, 2005, 14:10:03 pm »
 Pino is op hol geslagen.... ??? ze is nu een uur of 2 los, ik heb haar al goed gewassen en in die 2 uur springt ze al voor de 3e keer in het water?
Dit deed ze van de week ook al, 5 keer wassen in een uur.

Overdreven warm is het niet en vies is ze ook niet, wat betekent dit maffe gedrag, stress?

Wickingh

• Gast
Re: Overdreven veel wassen?
« Reactie #1 Gepost op: augustus 13, 2005, 11:04:10 am »
smetvrees?

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #2 Gepost op: augustus 13, 2005, 12:50:23 pm »
 ;D

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #3 Gepost op: augustus 13, 2005, 14:32:36 pm »
smetvrees?

Grapjas  :P

Heb je ook een serieus antwoord? Want als het stress is, moet ik haar in de gaten houden, want het is al niet zo'n sterk vogeltje.

Wickingh

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: augustus 13, 2005, 14:39:42 pm »
Hai Janina,

sorry ik zou het je niet kunnen zeggen,

mvg Frank

rmb

• Gast
« Reactie #5 Gepost op: augustus 13, 2005, 22:14:23 pm »
beschrijf het gedrag eens .........
is ze, naast het dwangmatig badderen wel gewoon rustig, en bezig met de verzorging van de veerjes, en zit ze zich te poetsen??

Vertoond ze verder nog stereotiep gedrag?, veel dezelfde bewegingan herhalen en zo??

Ik heb in mijn buitenvlucht al meerdere malen gezien dat er soms vogels bijzitten die door mij bij een sproeibeurt drijf en drijfnat zijn, door de nevel, zich dan gaan oppoetsen en dan weer in een plasje gaan badderen, en dat tot 4 x toe ............ dus echt ene aanwijsbare reden kan ik er niet voor bedenken.......

Stress is iets wat op zich niet uit te sluiten is, t diertje is kennelijk snel van slag, aan de andere kant is het hele broedgebeuren wel een gevolg van de biologische klok ........... maar heeft wel invloed op de hormoonhuishouding .

Kan helaas geen pasklare oplossing aanreiken.

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #6 Gepost op: augustus 14, 2005, 11:17:15 am »
beschrijf het gedrag eens .........
is ze, naast het dwangmatig badderen wel gewoon rustig, en bezig met de verzorging van de veerjes, en zit ze zich te poetsen??

Vertoond ze verder nog stereotiep gedrag?, veel dezelfde bewegingan herhalen en zo??

Ik heb in mijn buitenvlucht al meerdere malen gezien dat er soms vogels bijzitten die door mij bij een sproeibeurt drijf en drijfnat zijn, door de nevel, zich dan gaan oppoetsen en dan weer in een plasje gaan badderen, en dat tot 4 x toe ............ dus echt ene aanwijsbare reden kan ik er niet voor bedenken.......

Stress is iets wat op zich niet uit te sluiten is, t diertje is kennelijk snel van slag, aan de andere kant is het hele broedgebeuren wel een gevolg van de biologische klok ........... maar heeft wel invloed op de hormoonhuishouding .

Kan helaas geen pasklare oplossing aanreiken.

Het is typisch, ze heeft al zoveel eitjes gelegd, maar nog nooit dit gedrag vertoond. Ik was haar, ze gaat zitten poetsen en ze is nog niet droog en duikt weer en dat een paar keer achter elkaar.
Ik denk dat ze goed van slag is.
Ik heb besloten haar die eitjes toch maar te laten leggen en dan kijk ik maar wat er gebeurd.
Nu ga ik vanaf morgen weer werken, dus word het heel lastig om haar van het broeden af te houden. Dus ik heb weinig keus.
Ze was gisteren even buiten en ze ging in een schoen zitten nestelen  :CENS zo erg is het al met haar  :)
Ze doet dingen die ze nog nooit gedaan heeft...  ::)
Bedankt!

Faraday

• Gast
« Reactie #7 Gepost op: augustus 16, 2005, 01:51:44 am »
Ik dacht wel dat wassen tot 1 van de favoriete activiteiten van een aga hoorde. :)
Dus echt overdreven abnormaal zal het niet zijn. (misschien verveling en een ingeving van het moment)

rmb

• Gast
« Reactie #8 Gepost op: augustus 16, 2005, 08:35:13 am »
Soms proberen vogels de vochtigheid van het nestje wat te verhogen door zelf eerst te badderen en dan met het natte verenpak even in het nest te gaan zitten.

Dit doen ze omdat ze insticincief aanvoelen dat de luchtvochtigheid in de omgeving van het nest te laag is, waardoor de kans op ingedroogde eieren bestaat.

Dat is nog het enige wat mij te binnen schiet.

Nestelen in een schoen................... .over nestdrang gesproken ....

Offline Janina

• NOP Sponsor
  • Senior Parrot
« Reactie #9 Gepost op: augustus 16, 2005, 17:36:59 pm »
Citaat
Soms proberen vogels de vochtigheid van het nestje wat te verhogen door zelf eerst te badderen en dan met het natte verenpak even in het nest te gaan zitten.

Dat zal het zijn, mijn moeder vertelde dat ze dat een paar jaar geleden ook deed,toen bij het nestje waar Blue 'uitkwam'.

Citaat

Nestelen in een schoen................... .over nestdrang gesproken ....

:) ja, ik laat haar maar doen, het is vrij heftig nu.

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Sjakko
« Reactie #10 Gepost op: augustus 16, 2005, 21:05:01 pm »
Goede, aannemelijke verklaring ja..  :thumbsup: