Zoals jullie al weten heb ik een vogel erbij. Het was altijd mijn wens om een geelschouderblauwvoorhoofd amazone erbij te nemen.
Die wens is nu uitgekomen. Na eerst gekeken te hebben bij een particulier die een vogel van 7 jaar verkocht, heb ik toch besloten om voor een baby te gaan waar van ik zeker weet dat ik meer kans heb op een gezonde vogel. De ouders zijn op alles getest en zagen, supergoed uit en tot mijn verbazing konden ze zeer goed praten. Ik heb de vogel gekocht bij E. Bakker, een bekende kweker van het vogelarena forum. Ik had er een heel goed gevoel bij omdat de kweker dit niet voor het geld deed, maar voor zijn passie. De vogel was daarom ook niet duur.
Morgen ontmoet Chico, Jodie en ik ben beniewd hoe zij op elkaar zullen reageren. In ieder geval ging het goed tussen Jodie en Koko (zie Jodie en Dino topic bij de fotogallery) en tussen Jodie en Simba (amazone van Bas). Ik ben sowieso van plan de vogels gescheiden te houden tot dat Chico uitgegroeid is.
Dit is Chico en hij is nu 8 weken. Chico is vergeleken Jodie (toen zij 8 weken was) al vrij vors en nu al erg druk en zeer nieuwsgierig. Wat mij ook al opviel is dat de vogel al bijna vliegt en direct naar je schouders toe komt, dus nu al een dominante positie wilt krijgen. Ik heb chico dus in een lage kooi gezet en daar blijft hij voorlopig in.