Auteur Topic: Roggebrood  (gelezen 1044 keer)

Cosch

• Gast
Roggebrood
« Gepost op: september 14, 2005, 09:08:27 am »
Mn ouders hadden Coco gister een stukje roggebrood gegeven. En dat had hij zo ontzettend lekker gevonden.
Heeft iemand hun gaai dat wel es gegeven?
Ik heb even op de verpakking gekeken, maar er zit wel zout in. Ik kon niet zien of het veel was.
Ik denk zelf dat hij dat beter maar niet kan krijgen, maar weet het niet zeker!

Gr Corina

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
Re: Roggebrood
« Reactie #1 Gepost op: september 14, 2005, 09:40:42 am »
Ik denk dat ze het zeker lekker vinden! Een klein beetje zal niet erg zijn, maar als er zout in zit zou ik voorzichtig zijn.. Dus niet dagelijks een stuk roggebrood, maar dat zou je vast ook niet gedaan hebben! ;)

Offline Pascal

• Administrator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: september 14, 2005, 09:42:21 am »
Mn ouders hadden Coco gister een stukje roggebrood gegeven. En dat had hij zo ontzettend lekker gevonden.
Heeft iemand hun gaai dat wel es gegeven?
Ik heb even op de verpakking gekeken, maar er zit wel zout in. Ik kon niet zien of het veel was.
Ik denk zelf dat hij dat beter maar niet kan krijgen, maar weet het niet zeker!

Gr Corina

Corina,

op welke positie tussen de ingredienten stond het zout? Daar kijk ik altijd naar. Hoe verder naar achteren in de lijst, hoe minder er van in zit.

In brood zit ook zout. De gaaien hier krijgen ook weleens een broodkorstje als traktatie. Ik denk dat wanneer de hoeveel zout meevalt en je het niet te vaak geeft het niet zo'n probleem moet zijn. Hier krijgen ze ook maar af en toe een keer een broodkorstje.

Pascal

Cosch

• Gast
« Reactie #3 Gepost op: september 14, 2005, 09:58:21 am »
Hij heeft het gister voor het eerst gekregen.

Uit mn hoofd gezegd, stond er .........zout op de 4e plek. En er stond ook iets op van natrium.
Toen dacht ik inderdaad nog, die staat te hoog op de lijst!  :CENS

Inderdaad een klein stukje zal niet erg zijn, maar je moet er voor oppassen dat ze niet van zo veel dingen een klein stukje krijgen.

Gr Corina