Auteur Topic: Riempje?  (gelezen 1049 keer)

Offline wesly

• Aan de leg
  • Geslacht: Man
  • Super!
    • Onze gaaien!
Riempje?
« Gepost op: september 21, 2005, 22:02:22 pm »
Wij hebben voor caro een riempje gekocht omdat we het kortwieken niet zo zien zitten en toch willen we er graag mee naar buiten enz enz.....
Nu is mijn vraag gaat het aan doen bij jullie goed en blijft het goed zitten?

Caro is er namelijk niet zon fan van de begint meteen aan het riempje te bijten en het is echt onmogelijk om het riempje aan te krijgen.
Als ik te lang door ga dan HAP en dat doet toch best pijn als ze het echt zat is  ;D

Moet ik gewoon door gaan met proberen of er mee stoppen.
En dan toch maar naar de dierenarts om haar te laten wieken en de dierenarts maar pijn te laten hebben  ???

Groetjes Caro, janine en wesly

Edit Cosch: Titel van hoofdletters veranderd naar gewone letters
« Laatst bewerkt op: februari 17, 2008, 13:25:04 pm door Cosch »

Offline lisianthus

• Net zelfstandig
  • Edels in top!!!
Re: RIEMPJE?
« Reactie #1 Gepost op: september 21, 2005, 22:16:10 pm »
Ik hoef niemand te vertellen wat ze met hun gaai moeten doen,maar ik hoorde gisteren dat mijn eerste gaai 2 keer is weggevlogen en gelukkig ook is teruggekomen maar dit is een uniek geval.Al mijn gaaien trouwens :).Deze jongen heeft een heel mooi lang huis waar de gaai heerlijk kon vliegen.Alle ruimte.Maarja er staat wel eens een raam open en dan ben je hem of haar wel kwijt.
Op basis van zulke verhalen hoop ik dat je zelf een beslissing kunt maken.Als je een hele grote voliere hebt waar hij niet uit kan is het nutteloos maar ze kunnen zo vlug zijn.

Rob

Offline wesly

• Aan de leg
  • Super!
    • Onze gaaien!
« Reactie #2 Gepost op: september 21, 2005, 22:25:58 pm »
We zijn wel van plan om een grote voliere te bouwen maar we moeten eerst spullen verzamelen en tekeningen maken.
Maar het is niet de bedoeling dat caro daar altijd in zit ze is immers een huiskamer vogel die van een lekkere warme kachel houd :P

Ook is het de bedoeling dat ze straks mee gaat fietsen en naar het park en daar kan ik haar echt niet los laten

Offline Loes

• Global Moderator
  • Senior Parrot
  • Geslacht: Vrouw
  • Sjakko
« Reactie #3 Gepost op: september 22, 2005, 09:08:00 am »
Het ligt helemaal aan jullie. Sommige mensen lukt het best met een tuigje te werken. Het lijkt mij allemaal niet zo heel handig, maar uiteraard ieder voor zich. hier is nog een topic over tuigjes en er zijn er nog meer. Als je bij Zoeken bovenaan het forum "tuigje" intypt vind je de topics erover..  ;)

Tommy

• Gast
« Reactie #4 Gepost op: september 22, 2005, 14:25:11 pm »
Moeilijk hoor. Ik snap je helemaal, ook mijn droom is dat mn vogels buiten meevliegen ;)
Maar ja, nu heb ik ze dus gewiekt. Dat heeft momenteel zoveel voordelen :thumbsup: . Ze kunnen lekker mee, ik hoef niet bang te zijn dat iemand een deur of raam open laat en ze vliegen ook niet perongeluk in de pan of de WC ofzo. Veder merk ik trouwens aan geen van de vogels hier dat ze het vliegen missen. ;)

Ik zit er ook wel over te denken om eens een tuigje te proberen, maar dan eerst wel gewiekt. Ze zullen er uitvloepen brrr dat vind ik echt te eng :( , zeker zolang ze het niet gewend zijn.

Ik heb wel een tuigje gebruikt voor een kraai die ik had gevonden. Die kon niet meer los of terug maar was wel direct aan zn vlieglessen toe ;D . Omdat ik hem beslist direct buiten wilde hebben en laten vliegen, maar hij mij nog niet echt kende dacht ik dat dat een goede oplossing was. Maar hmmmm ik vond het niks en hij al helemaal niet :)

Ik heb dus t risico genomen dat hij wegfladderde, want echt vliegen deed hij niet en t tuigje achter in de kast gemikt. Hij bleef mooi bij me :thumbsup: Owhhhhhhhh wat zou ik dat graag willen met mn gaaitjes! :hart: